Pastasalade met Pesto Peperoni E Noci

Voor dit gerecht gebruikte ik de nieuwe pesto van Grand’Italia, Peperoni E Noci.
Deze pesto kreeg ik toegestuurd om te testen, samen met de pesto Radicchio E Speck (pesto gemaakt van roodlof, gerookte ham, cashewnoten en kaas).
De Pesto Peperoni E Noci sprak me meteen aan door de bekende ingrediënten die ik enorm lekker vind. Deze pesto wordt onder andere gemaakt met rode en gele paprika’s, grana padano kaas, walnoten en cashewnoten.

Bij het openen van het potje komt de heerlijke geur je al tegemoet.
Het leek me perfect om deze pesto te gebruiken door de koude pastasalade.
Hij is ook erg makkelijk in gebruik. Je kunt de pesto er makkelijk uithalen met een klein lepeltje.

Deze pesto heeft een uitstekende smaak. Je proeft de paprika’s goed.  Je hebt geen andere kruiden meer nodig. Er wordt geadviseerd om hem door de warme pasta te roeren. Dan verspreidt de pesto zich het beste. Maar je kunt de pasta zowel koud als warm eten.
Eén potje pesto is voldoende voor 4 porties.

1-IMG_9624

Ingrediënten:

  • 500 gram pasta
  • 1 potje pesto Peperoni E Noci (Grand’Italia)
  • 250 gram hamblokjes
  • klein blikje maïs
  • klein potje doperwtjes
  • 10 gram verse bieslook

Bereiding:

  • Kook de pasta volgens de aanwijzingen van de verpakking.
  • Giet de pasta af en roer er onmiddellijk de pesto doorheen.
  • Roer er de maïs, doperwtjes en hamblokjes doorheen.
  • Versnipper dan de bieslook door de pastasalade.

 

 

 

2 gedachtes over “Pastasalade met Pesto Peperoni E Noci

Plaats een reactie