Van der Valk Princeville – Breda

Mijn 52ste Van der Valkhotel… dat werd Van der Valk Princeville!
En bij een nachtje weg hoort ook vaak een etentje.
Het hotelrestaurant ziet er sfeervol uit. Heel druk is het niet op deze dinsdagavond.
We krijgen een tafeltje in het hoekje bij het raam.

Omdat we een arrangement boekten, zat het driegangenmenu ook in het arrangement.
Mochten we niet voor het driegangenmenu gaan dan kregen we 22,50 euro per persoon ‘korting’ bij een ander gerecht.
Bij het maandmenu (dat anders 29,95 euro kost) kon je kiezen uit drie voor- en hoofdgerechten. Het dessert had maar één keuze.
Ik vond het maandmenu prima maar mijn vriend vond zijn keuze niet echt bij die gerechten. Hij koos een alternatief van de menukaart.
Het voorgerecht van mijn vriend werd de kippensoep. Hierin zaten stukjes kip en vermicelli. De soep was lekker van smaak en de kip proefde je duidelijk.
Zelf ging ik voor de ‘kreeften garnalen’. Dit kwam op tafel als een klassieke garnalencocktail. Ik had zelf gedacht dat er ook wel wat rivierkreeftjes op zouden liggen.
Dat was alleszins mijn idee bij het lezen van de naam van het gerecht.
De roze garnalen (die mooi groot van formaat waren) werden geserveerd met een paar plakjes avocado, sla en een kommetje cocktailsaus. De smaak was helemaal prima maar erg handig eten vind ik het niet. Zeker niet als de cocktailsaus zo stevig is. Dan mengt het zich niet zo makkelijk met de sla. Voor mij mag het allemaal wel iets eigentijdser gepresenteerd worden. We kregen ook nog een mandje met boter (kruidenboter en kuipjes roomboter en Becel).

Het hoofdgerecht van mijn vriend werd de biefstuk. Normaal zat er stroganoffsaus bij dit stukje vlees maar mijn vriend wilde het liever met wat kruidenboter.
De biefstuk was perfect gebakken, iets kleiner van formaat maar wel van een flinke dikte.
Bij dit hoofdgerecht kregen we ook nog een kommetje friet en gebakken aardappelschijfjes. De warme groenten die bij Van der valk veelal op tafel komen, ontbraken hier helaas wel. De hoeveelheid op het bord zelf was gering.
De salade mochten we zelf nemen bij de ‘saladebar’. Heel ruim was hij niet, een 6-tal gekoelde bakken met salade, appelmoes en andere groenten. Daarbij stonden nog twee kannetjes met  sauzen. Heel mooi gepresenteerd was het niet maar wel erg smakelijk! Mijn vriend was weg van de sausjes! Hij heeft in tijden niet meer zoveel salade gegeten. 🙂
Zelf ging ik voor het gerecht van het maandmenu, gemarineerde kipfilet. Deze kip werd gemarineerd in verse kruiden. Eronder lag een flinke portie pappardelle met groenten in een kalfsfond. Ik vrees altijd voor de portie als er pasta bij geserveerd wordt maar aan dit bord had ik zeker genoeg! Het gerecht was goed gekruid en de kip was binnen nog heerlijk sappig. Aan de buitenkant was hij mooi gegrild.


Het nagerechtje van het maandmenu was advocaatijs met slagroom. Ik ben daar niet zo’n liefhebber van dus vroeg ik een dame blanche. Dat was ook geen probleem.
De bolletjes vanille-ijs werden geserveerd op een bordje, met daarbij een klein kommetje chocoladesaus. Een prima ijsje!

1-20160809_202911_resized

Lekker!

  • goed gebakken vlees en kip
  • heerlijke dressing bij de salade

Niet zo lekker!

  • uitzicht van de saladebar vraagt wat aandacht
  • ‘kreeften’ leken te ontbreken bij het voorgerecht
  • warme groenten als garnituur zou lekker zijn

8
Van der Valk Princeville, Princenhagelaan 5, Breda, https://www.hotelprinceville.nl/

Geef een reactie

