FOODBLOGSWAP: Wrap met pulled chicken

Veel gekookt heb ik niet tijdens mijn afgelopen zomervakantie. Ik heb wel veel voorbereidingen getroffen voor mijn job, soms op restaurant gegeten, soms wat eten afgehaald en vaak de gewone gerechten op tafel gezet. Recepten die al online staan zoals de spaghetti, vol au vent, burrito’s, stamppot of de gewone aardappel-groente-vleescombinatie.

Maar ik had mezelf wel ingeschreven voor de Foodblogswap dus daarmoest ik wel mee aan de slag! 🙂
Deze maand mocht ik kiezen van ‘Fit en Puur’ van de 36-jarige Simone. Zij mijdt zuivel, gebruikt zo weinig mogelijk geraffineerde suikers en eet glutenvrij.
Ze heeft een heleboel leuke recepten op haar blog staan en het recept van deze ‘Paleo wraps met pulled chicken’ werd mijn leidraad. Nu ben ik niet zo van het ‘helemaal lostrekken’ van vlees. Het kan zo lang duren dus hier en daar zaten er nog wat grotere stukjes tussen bij mij! 🙂 Ik vond dat zelf geen probleem. Voor de twist voegde ik paprika (uit eigen moestuin), een rood pepertje en een uitje toe. De wraps komen bij mij gewoon uit de supermarkt. Het was een lekker gerechtje met de nodige pit!

FBS augustus 18 wraps met pulled chicken
Ingrediënten:

  • 400 gram kipdijfilet
  • 4 kleine wraps
  • 1 rode puntpaprika
  • 1 kleine ui
  • 1 rode peper
  • 2 teentjes knoflook
  • 2 eetlepels komijn
  • 1 eetlepel oregano
  • 1 eetlepel paprikapoeder (ik gebruikte de helft gerookte paprika en de helft milde paprikapoeder)
  • 2 eetlepels citroensap
  • boter
  • olijfolie
  • eventueel nog een avocado, (halve) rode peper, citroensap en komkommer als garnering

Bereiding:

  • Verwarm een pan met een klontje boter.
  • Leg de kip in de pan en zet er het deksel op. Laat de kip garen maar draai hem tussendoor ook eens om.
  • Ondertussen snijd je de  knoflook en rode peper heel fijn of hak je in de hakmolen.
  • Als de kip gaar is, haal je hem uit de pan en trek je het kippenvlees met twee vorken uit elkaar.
  • Meng de knoflook, rode peper en alle kruiden door de kip. Voeg het citroensap en een scheutje olijfolie toe.
  • Snijd de ui en paprika in kleine blokjes.
  • Verwarm dezelfde pan van de kip.
  • Bak hierin de ui glazig aan.
  • Voeg de paprika toe en roer enkele minuten om.
  • Schep de kip er daarna doorheen. Roer nog een paar minuten.
  • Verwarm de wraps zoals te lezen staat op de verpakking.
  • Vul ze met een laagje pulled chicken.
  • Werk eventueel af met wat guacamole (geprakte avocado met een beetje citroensap en fijngesneden rode peper) en kleine blokjes komkommer.

 

Plaats een reactie