FOODBLOGSWAP: Boontjesschotel met gehakt

FBS juni 2017

Voor de Foodblogswap van deze maand kookte ik van het blog ‘Mamma’tje van alles’. Via haar blog geeft zij een kijkje in het leven van een fulltime huismoeder.
Een groot deel van haar blog bestaat uit recepten. Een echte receptenindex vond ik niet en daarom was het ook eventjes zoeken naar een recept, op mijn maat.
Ik vond vooral een heleboel recepten met foto’s van heerlijke baksels! Maar door een gebrek aan oven kon ik daar niet mee aan de slag. Maar uiteindelijk vond ik dit lekkere recept van boontjes, met gehakt, tomaat en Italiaanse kruiden.

De snijbonen waren helaas op dus ben ik voor de verse sperziebonen gegaan. De verse tomaten was ik gewoon vergeten! *stom* Dus daarom een klein potje tomatensaus dat nog in mijn voorraadkast stond.
Daarbij rundergehakt en als extraatje een verse mango.

Het werd een boontjesschotel waar we heerlijk van gesmuld hebben.

Ingrediënten:

  • 500 gram rundergehakt
  • 500 gram verse gebroken sperzieboontjes
  • 1 kleine ui
  • 1 rijpe mango
  • 1 potje Sugocasa (tomatensaus met kruiden van Grand’Italia, 250 gram)
  • peper
  • zout
  • nootmuskaat
  • flinke koffielepel Provençaalse kruiden
  • klontje boter

Bereiding:

  • Verwarm een kookpot met water en kook de boontjes zo’n 12 à 15 minuten. Giet dan af.
  • Snijd een uitje fijn.
  • Verwarm een wokpan met een klontje boter.
  • Bak hierin de ui glazig aan.
  • Voeg dan het gehakt toe en bak het rul.
  • Kruid met peper, zout en nootmuskaat naar smaak.
  • Voeg dan het potje tomatensaus toe. Laat even pruttelen.
  • Voeg de gekookte boontjes toe. Roer goed door elkaar.
  • Kruid met de Provençaalse kruiden.
  • Snijd dan de mango in grove stukken en voeg die toe aan het gehaktmengsel.
  • Roer één minuutje en de boontjesschotel is klaar.

Deze boontjeschotel past prima bij aardappeltjes, rijst of wraps.

 

Plaats een reactie