Mykonos – Weert

Restaurant Mykonos ligt al vele jaren in Weert (26 jaar zelfs!) maar ik was er nooit eerder geweest.
Het restaurant heeft de typische Griekse sfeer. Gezellige eethoekjes, een heleboel planten (niet echt natuurlijk!) aan het plafond en hier en daar een Grieks element.
Buiten is er ook een terrasje maar door de hittegolf gingen wij toch liever binnen zitten. Heerlijk in de airco!

De bediening was vriendelijk en we kregen al snel de menukaart met een glaasje ouzo.
We bestelden eerst calamaria en een garnalencocktail. Aan garnalen geen gebrek! Ze ‘zwommen’ in de cocktailsaus.
Mijn gebakken inktivs zag er anders uit dan voorgesteld (ik had toch grote inktvisringen verwacht)  maar het smaakte zeker wel. Daarbij kregen we een kommetje met stukjes wit stokbrood.
Mijn calamaris vond ik een beetje droog om zo te eten. Ik miste toch een heerlijk dipsausje. Daarom bestelde ik maar een portie tzatziki erbij. Dan had ik toch iets meer variatie in smaak.
De tzatziki was stevig en enorm goed van smaak! De portie was ruim en daarom ook prima voor bij het hoofdgerecht.

Als hoofdgerecht gingen we voor nummer 51 en 52 van de kaart. Oftwel de Verdikocha en de Ermis-schotel. Op de Verdikocha-schotel lagen twee schnitzels, één souflaki, gyros en tzatziki.
Op mijn Ermis-schotel lag een souflaki, een schnitzel, gyros en moussaka.
Daarbij kregen we dan nog rijst, gefrituurde aardappelpartjes en een bord salade. Op zich genoeg maar toch hadden we nog iets groter verwacht.
Bij zo’n bord vlees wilden we toch graag saus en daarom bestelden we allebei champignonsaus. Niet wetende dat het zulke enorme sauskommen zouden zijn die 3,50 euro per stuk zouden kosten. We vonden het enorm jammer dat de bediening dit niet verteld had bij het opnemen van de bestelling.
En al helemaal omdat we de zoet niet lekker vonden.
Hij was enorm zoet! En zo hoort een champignonsaus niet te zijn.
Daarom hadden we maar een half kommetje saus gegeten… 😦
Gelukkig had ik nog een portie tzatziki over van mijn voorgerecht. 🙂

Na het ophalen van de gerechten heb ik dit wel gemeld en werden we nog getrakteerd op twee drankjes. Dat was wel vriendelijk.
We hebben onze buikjes rond gegeten maar echt ‘wauw’ vonden wij het niet.

Lekker!

  • tzatziki was heerlijk vol van smaak
  • prima gebakken vlees
  • een ruime portie garnalencocktail

Niet zo lekker!

  • zoete champignonsaus
  • geen sausje bij de calamaris

6enhalf

Mykonos, de Oude Schut 3, Weert, https://www.mykonosweert.nl/

Geef een reactie

