FOODBLOGSWAP: Spaghetti aglio olio met garnalen

Voor de foodblogswap van deze maand mocht ik koken van ‘A Dutch man’s life’. Dit is het blog van de 28-jarige Andreas. Sinds zijn 13de heeft hij de ziekte van Lyme. Door middel van zijn blog deelt hij zijn verhaal over deze ziekte. Ik heb enkele blogs gelezen en het is me nu duidelijk dat Lyme een grote impact op het leven heeft. Hopelijk gaat Andreas zijn gezondheid de komende tijd de positieve kant uit! Ik wens hem dan ook veel beterschap toe.
Maar onder de rubriek ‘Met kort in de keuken’ vind je ook al een kleine verzameling recepten. In een heel groot deel van de recepten heb je een oven nodig. Helaas is die van van mij richting hemel gegaan en ben ik een beetje beperkt geworden in de keuken.
Het uiteindelijke inspiratierecept werd de spaghetti aglio olio. Spaghetti is altijd goed en met het lijstje ingrediënten en enkele aanpassingen heb ik een lekker bord pasta op tafel kunnen toveren.

FBS april 2017

Ingrediënten:

  • 250 gram spaghetti
  • 250 gram wokgarnalen (in knoflookolie, uit de koeling)
  • 4 teentjes knoflook
  • 1 sjalot
  • 1 rode peper
  • 30 gram verse basilicum
  • olijfolie
  • zout
  • peper

Bereiding:

  • Kook de pasta volgens de aanwijzingen van de verpakking en giet daarna af. Giet er een scheutje olijfolie doorheen.
  • Snijd de sjalot en knoflook fijn.
  • Snijd de basilicum in kleine stukjes.
  • Snijd de peper fijn. Houd je niet van té pittig? Verwijder dan de zaadlijst.
  • Verwarm een wokpan met 4-tal eetlepels olijfolie. Voeg hier de sjalot, knoflook, peper, garnalen en basilicum aan toe. Roer even goed, gedurende een 1 à 2 minuten.
  • Roer de pasta nog snel door dit knoflookmengsel.
  • Kruid met peper en zout naar smaak.

Plaats een reactie