FOODBLOGSWAP: Couscoussalade met nectarine

Deze maand mocht ik koken van Anja’s Foodblog.
Anja is een blogster die met plezier kan eten en koken. Zo te lezen houdt zij er ook van om recepten te verzamelen en heeft ze ook een heleboel kookboeken en tijdschriften.
Ze heeft al een mooie verzameling recepten op haar blog. Het aanbod is breed… van kruiden tot desserts. En ook voor de Airfryerrecepten kun je hier terecht.

Het koken voor de Foodblogswap was een beetje blijven liggen. Maar ik kreeg vrijdag een mooi pakket met Arabische producten waaronder een groot pak couscous.
Nu ging ik op zoek naar een recept met couscous en ook die vind je bij Anja.
Uiteindelijk viel mijn oog op de couscoussalade met nectarine, feta en noten.

Door dat recept liet ik me dan ook inspireren maar wijzigde er toch wel wat aan.
Zo heb ik de dosis watermeloen achter me gelaten en gebruikte ik het flesje granaatappelmelasse (dat ook in het Arab Foodlovers pakket zat).
Ik had er zelf nog nooit eerder van gehoord en dus ook nog nooit gebruikt.
Deze melasse is eigenlijk ingekookt granaatappelsap en smaakt een beetje zuur en zoet.

Verder verving ik de feta door Apetina witte kaas en voegde er rozijnen en abrikozen in plaats van noten aan toe. Een blikje kikkererwten en wat gerookte kipfilet heb ik er ook doorheen geroerd.

Uiteindelijk werd dit mijn recept…

fbsjuni

Ingrediënten:

  • 220 gram tomatencouscous (Yamna)
  • 1 verse nectarine
  • 1 blikje kikkererwten
  • 100 gram Apetina witte kaas plak
  • 50 gram jumbo XL witte rozijnen (Monuts)
  • 10 gedroogde abrikozen
  • 150 gram gerookte kipfilet in reepjes
  • 7 koffielepels sap van een verse sinaasappel
  • 7 koffielepels granaatappel melasse (Nadia & Merijns’s Souq)
  • 3 koffielepels olijfolie
  • 1,5 koffielepel rijstazijn
  • zout

Bereiding:

  • Bereid de couscous volgens de verpakking. Laat dan afkoelen.
  • Maak een dressing door het mengen van het sinaasappelsap, de granaatappel melasse, de olijfolie en de rijstazijn.
  • Snijd de kaas in kleine blokjes.
  • Snijd de nectarine en abrikozen in kleine blokjes.
  • Meng nu de dressing door de couscous.
  • Roer er nu de kaas, de kip, het fruit en de kikkererwten doorheen.

 

2 gedachtes over “FOODBLOGSWAP: Couscoussalade met nectarine

Plaats een reactie