GETEST: Ice Crime

IMG_9643

 

IJsjes eten zonder gevolgen voor de lijn?
Daar droomt iedereen toch van!
De Belgische ijsfabrikant ‘Just Ice’ ging aan de slag met stevia. Dit is een zoethoudend plantje dat geen calorieën levert.
Zo krijg je geen schuldgevoel na het eten van deze ijsjes!


Maar of het dan nog zo goed smaakt?
Dat vertel ik jullie graag want ik mocht de ijsjes uittesten voor mijn foodblog!

Eerst maar eens beginnen met de verpakking.
Ik kreeg drie verschillende varianten toegestuurd: vanille, aardbei en chocolade.
Er zou, volgens hun website, ook een mokka-variant bestaan.
Alle smaken zitten in een vrolijk groen potje waar 120 ml (oftewel 66 gram) ijs in zit.
Het kartonnen potje met goudkleurig dekseltje oogt heel jeugdig en vooral ook vrolijk!
Op elk potje staat ook duidelijk vermeld dat er stevia in verwerkt zit.


Bij het openen van het dekseltje zie je meteen een mooie toef ijs. Onder het dekseltje zit telkens een blauw plastieken lepeltje waarmee je het ijs zo kunt opeten (ideaal voor onderweg).
Ik zou dan wel aanraden om het ijs heel eventjes te laten staan, anders wordt het worstelen!
Mijn moeder en ik zijn, bij de smaaktest, dan ook vrij snel overgegaan op het gewone lepeltje uit de keukenlade.

Het ijs ziet er aanlokkelijk uit en we kunnen dan ook niet wachten om te proeven!


Mijn moeder en ik gaan beiden in de aanval! We beginnen met het aardbeienijs.
Het ijs is licht roze van kleur. En je proeft al bij de eerste hap dat er kleine aardbeienpitjes inzitten (jammie!). Dit aardbeienijs is dan ook met echte aardbeien gemaakt. De aardbeienpuree vind je ook terug in de ingrediëntenlijst.
Het ijs smaakt echt naar aardbeien en smaakt toch heerlijk zoet, net zoals ijs hoort te zijn.
Mijn moeder en ik zijn beiden niet zo’n grote fan van chocolade ijs maar natuurlijk proeven we graag. En ook dit smaakt heerlijk romig en vol.
Dit chocolade ijs wordt trouwens gemaakt met echte chocolade. En dat proef je ook wel!
Hij is heel intens van smaak. De echte chocoladeliefhebber gaat hier zeker van smullen!
Als laatste testen we het vanille-ijs. En ja hoor… ook deze is een toppertje! De vanillesmaak zit er duidelijk in en de stevia heeft het voldoende zoet gemaakt. Goedgekeurd!

IMG_9670

En als ik dan ook nog vertel dat elk potje minder dan 100 calorieën bevat… dan ben je vast zo overtuigd! Wij alleszins wel!

Laat de zomer maar beginnen!

Deze ‘Ice Crime’ ijsjes zijn verkrijgbaar in de Belgische supermarkten, maar ook bij de Plus en Hoogvliet in Nederland.

http://www.just-ice.be/

Plaats een reactie