GETEST: Arab Foodlovers

Vorige week ontving ik een mooie box van dé Europese online speciaalzaak in Arabische producten, Arab Foodlovers. Ze hebben meer dan 400 producten van de 16 beste Arabische merken. Deze producten komen uit 7 Arabische landen en Turkije.
De webshop ziet er heel mooi en overzichtelijk uit. Je selecteert het onderdeel waarnaar je op zoek bent en de producten komen tevoorschijn.

1-IMG_9705

Heb je inspiratie nodig? Dan kun je hier ook recepten vinden.
Ideaal als je nog niet zo thuis bent in de Arabische keuken! Zoals ik…
Je kiest het recept en daarbij krijg je meteen de ingrediëntenlijst te zien.
Je krijgt een overzicht van de producten die je kunt vinden in de webwinkel. En met één simpele klik kun je ze in jouw winkelmandje stoppen.
De verse producten moet je dan wel nog even zelf in jouw supermarkt halen.

In mijn foodbox kreeg ik 16 mooie producten toegestuurd. En gelukkig kreeg ik er ook nog een boekje bij met vijf leuke recepten (geschreven door Nadia Zerouali)  die ik met die producten zou kunnen maken.


Dit zijn tot nu toe mijn favoriete producten uit het pakket:
– Mina Harissa: Van de harissa had ik al wel eens gehoord maar nog nooit geprobeerd. Het is de Marokkaanse sambal, gemaakt van chilipepers, rode paprika, knoflook, olijfolie, azijn en zout. Ik gebruikte hem bij de kip en in de soep. Let wel goed op want dit is pittig! Begin met een beetje dan kun je er steeds nog iets meer aan toevoegen.
– Rabda Ras El Hanout: Dit is een bekende kruidenmengeling met onder andere gember, kaneel en kurkuma.
– Anavarza Bal Honing: Een mooie grote pot met Turkse honing. Heerlijk!
– Naz Dadels: Ze leveren snel energie en zijn rijk aan vitaminen en mineralen. Zulke verse en zachte dadels heb ik nog nooit geproefd. Deze zijn niet zo zoet als de andere dadels in een gewone supermarkt! Lekker om zo te eten of bij een stoofpotje.
– Yamna tomatencouscous: Deze couscous werd gekruid met tomaat en daardoor heb je ook meteen een unieke smaak. Een heel mooi product!

Drie van de vijf bijgeleverde recepten heb ik reeds geprobeerd: vermicelli met harissa-kip, tomaten couscous soep en de gefrituurde aubergine paprika salade.
De ras el hanout kruiden gebruikte ik ook in de marinade voor de kipfilet.
Deze recepten zal ik binnenkort ook op mijn blog plaatsen.

Heb jij zin gekregen in de Arabische keuken? Check dan zeker eens de webwinkel van ‘Arab Foodlovers’.
http://www.arabfoodlovers.nl

 

 

 

 

 

 

 

 

3 gedachtes over “GETEST: Arab Foodlovers

Geef een reactie

