Foodblogswap: briehapjes

Voor de Foodblogswap van februari 2016 mocht ik koken van het blog ‘Lepeltje Lekkers’.
Lepeltje Lekkers is het blog van de Gentse Annelies. Haar blog staat voor het verrassend koken, zonder er al teveel tijd aan te moeten besteden. Ze doet niet mee met gezondheidshypes en kan dus nog echt genieten van een taart, al is dat natuurlijk niet elke dag!

Op haar blog ben ik door de vele foto’s gescrold. Uiteindelijk koos ik voor een hapje, namelijk de brielolly’s van cranberry.
Ik hou sowieso van brie en heb al verschillende recepten met deze kaas op mijn blog staan. Maar de hapjes zijn nog amper terug te vinden op ‘Lekker Happen’.

Dit recept werd oorspronkelijk op een ijs/lollystokje gemaakt. Ik ben wel even langs de Action gegaan maar daar vond ik ze niet. Voor een winkel à la Pipoos moet ik een halfuur rijden. Dan maar zonder het stokje.

Ik maakte gebruik van een vierkant vormpje (6 bij 6 cm). In plaats van cranberryjam gebruikte ik vijgenjam van Pur Natur. Een heerlijke pot confituur, echt een aanrader!

1-IMG_8456

Ingrediënten (voor 8 stuks):

  • 1 rol bladerdeeg
  • 8 theelepels vijgenconfituur (ongeveer 2 eetlepels)
  • 1 ei
  • 1 volle eetlepel sesamzaadjes
  • 100 gram brie

Bereiding:

  • Verwarm de oven voor op 200 graden.
  • Leg de bakplaat op het aanrecht en leg er een bakpapiertje in.
  • Snijd 16 vierkantjes uit het bladerdeeg.
  • Snijd de brie in smalle plakken en snijd er 8 vierkantjes van.
  • Leg op 8 vierkantjes bladerdeeg een stukje brie.
  • Leg op elk stukje brie een theelepeltje vijgenjam.
  • Dek elke stukje kaas af met een plakje bladerdeeg.
  • Met een gebaksvormpje duw je de randjes dicht. Druk goed aan zodat alles goed afgesloten is.
  • Klop een eitje los en strijk het eitje dan over het bladerdeeg.
  • Strooi er dan nog wat sesamzaadjes op.
  • Zet zo’n 12 minuten in de oven.

 

 

 

 

Een gedachte over “Foodblogswap: briehapjes

Plaats een reactie