GETEST: Dirty Chai van Celestial Seasoning

Af en toe krijg je wel eens een mailtje met een aanbieding van een nieuw product.
Dit keer ging het over een nieuwe thee, de Dirty Chai van Celestial Seasonings.

Ik drink graag een kopje thee. Niet elke dag maar in de winter en bij mijn ‘schoonouders’ komt het vaak op tafel. Ik ben dol op thee met fruitsmaakjes, al kan een thee met echte herfstingrediënten zoals kaneel en zoethout me ook bekoren.

1-IMG_8353

Ik lees dat deze Dirty Chai een blend is van koffie en thee en smaken heeft van kaneel, kardemom, steranijs, kruidnagel, nootmuskaat, gember en ja hoor… zwarte peper! Het blijkt helemaal hot te zijn in Londen!
Koffie is niks voor mij. Omdat er toch 10% espresso als ingrediënt wordt opgegeven, ben ik toch wel benieuwd of ik deze thee met plezier zal drinken.

Bij opening zit er een stevig papieren zakje in. Het lijkt wel op bakpapier. Hierin zitten dunne papieren zakjes, telkens per twee aan elkaar bevestigd. Je kunt ze door middel van het scheurrandje verdelen. De zakjes ogen niet speciaal. Ik mis toch ook wel een touwtje waarmee je het builtje makkelijk op kunt tillen. Nu moet je gewoon vissen met een lepeltje.
De gebruiksaanwijzing zegt dat je 3/4 kopje kokend water over 1 theebuiltje moet gieten en het dan zo’n 4-6 minuten moet laten trekken. Ik liet hem gewoon 4 minuten trekken. Dat is voor mij vaak voldoende.
Voor de liefhebbers van zoet raden ze aan om wat warme melk en wat honing of suiker toe te voegen.

1-IMG_83691-IMG_8375

Deze zwarte thee ruikt erg kruidig en zo proeft hij ook. De zwarte peper geeft een tintelend gevoel op de tong en dat blijft wel even hangen. De kaneelsmaak komt sterk naar voren. Ik hou daar wel van. De koffiesmaak is lichtjes aanwezig maar overheerst gelukkig (voor mij) niet.
Als je van een kruidige thee houdt, dan is dit zeker een aanrader!

http://www.celestialseasonings.eu/

 

 

 

 

 

Geef een reactie

