GETEST: Melanza

Melanza is de nieuwste innovatie van Purple Pride.
Al sinds 1996 produceren zij de beste aubergines van Nederlandse bodem.
Ik kreeg in mijn Foodybox twee prachtige graffiti aubergines met bijbehorende kruidenmixen (zonder toegevoegd zout) én een leuk recept.
Ik hoor jullie al denken… een graffiti aubergine? Jawel, hij is mooi gestreept en binnenin heeft hij mooi wit en sappig vruchtvlees. Hij neemt ook minder vocht op dan de standaard aubergine.
De Melanza is verkrijgbaar in twee smaken: baba ganoush en gegrilde aubergine.
Het pakketje van de gegrilde aubergine gebruikte ik al bij het aubergine torentje.
Dit keer wilde ik de baba ganoush kruidenmix wel eens proberen maar wilde er niet de gewone baba ganoush dip mee maken maar een pasta.
Met bijgeleverd recept ging ik aan de slag.
Het werd de pasta met geroosterde aubergine. Om de kruidenmix te gebruiken heb je olijfolie, peper en zout nodig. Dat hebben de meeste mensen gelukkig wel standaard in hun keukenkast.
De ingrediëntenlijst heb ik niet zomaar overgenomen maar een beetje aangepast naar de inhoud van mijn voorraadkast.

1-IMG_0036-001

Melanza is een leuk product. De aubergine springt al in het oog omdat hij zo mooi kleurt. De kruidenmix bevat kruiden die heerlijk ruiken en goed smaken. Omdat de kruiden zo krachtig zijn, heb je eigenlijk weinig tot geen zout nodig.

Ingrediënten (voor 2 personen):

  • 1 pakketje Melanza : aubergine met baba ganoush kruidenmix
  • 20-tal cherrytomaten
  • 150 gram fusilatta (van pastaficio di Martino pasta, Plus)
  • 1 koffielepel knoflookpuree
  • 1 theelepel gedroogde tijm
  • handvol oude gemalen kaas
  • 3 eetlepels olijfolie
  • peper
  • zout

Bereiding:

  • Verwarm de oven voor op 180 graden.
  • Snijd de aubergine in grove stukken, van ongeveer 1,5 cm.
  • Neem een ovenschaal. Meng hierin de kruidenmix met de olijfolie. Voeg hier ook de knoflook, peper, zout en tijm aan toe. Meng even goed door elkaar.
  • Spatel de aubergine en cherrytomaten er doorheen zodat de marinade zich goed verspreidt.
  • Plaats de ovenschaal voor zo’n 25-tal minuten in de oven.
  • Kook ondertussen de pasta volgens de aanwijzingen van de verpakking. Giet daarna af.
  • Schep de groenten door de pasta.
  • Verdeel over de borden en strooi er de gemalen kaas overheen.

http://www.purplepride.nl/nl/

Plaats een reactie