De Alde Mert – Venlo

Gezellig met mijn lieve vriendin naar Venlo en na het winkelen nog even een hapje eten op een leuk terrasje! Daar kan ik zo van genieten.
We namen plaats onder de parasols van het terras en bekeken de menukaart van ‘De Alde Mert’.

De Alde Mert is een druk bezocht restaurant in de binnenstad, tegenover het theater ‘de Maaspoort’. Het restaurant heeft al een hele geschiedenis en is, zo te zien, erg geliefd. Het terras liep goed vol gedurende de avond. Kom je dus wat later? Dan is reserveren zeker een must.
We wilden graag een hapje eten en besloten te starten met een voorgerechtje.
We kozen geen gerecht van de gewone ‘voorgerechten’ kaart maar kozen voor een hapje van de borrelkaart. Dat was geen probleem!

1
De nacho’s en garnalenkroketjes spraken ons aan. De nacho’s werden geserveerd in een ijzeren pannetje en was heerlijk gegratineerd met kaas. Op het eerste zich miste ik eigenlijk het gehakt (iets wat ik toch echt bij nacho’s vind passen).
Maar deze starter was prima. Er lag genoeg kaas over! Tussendoor leek er wat zure room te zitten en proefde je een beetje citroensmaak. Mijn vriendin vond dit een beetje overheersend maar ik vond het niet storend. Zo zie je maar… smaken verschillen wel eens! 🙂

2

De garnalenkroketjes werden geserveerd met wasabi-mayonaise. Qua pit viel de mayonaise gelukkig wel mee. De kroketjes waren heerlijk! Je proefde en zag ook echt garnalen. Het was dus niet alleen maar ragout.

Dit was een prima start van ons etentje. Na het ophalen van de borden was het iets langer wachten op de hoofdgerechten. Ondertussen was het terras goed volgelopen en liepen de obers af en aan met hoofdgerechten. Vandaar dat het dus eventjes duurde. Gelukkig had ik goed gezelschap naast mij zitten! 🙂

3

Als hoofdgerecht ging mijn vriendin voor de B&E burger. Ik ging voor de trio van ossenhaas, lamsfilet en varkenshaas.
De gegrilde (uit de houtskoolgrill/oven) burger was een stevig, sappig exemplaar met een spiegeleitje en gebakken uien. Het zag er enorm goed uit en zo smaakte het ook! De friet kon je naar hartenlust met mayonaise en/of ketchup eten want die werden als flesjes op tafel gezet.

4

Mijn trio van vlees was heerlijk! De lamsfilet en ossenhaas waren heerlijk saignant (medium rare) gebakken. Top! Het stukje varkenshaas smaakte ook goed maar mijn twee laatste stukjes vond ik toch echt te roze waardoor ik dat niet meer durfde op te eten.
Op de kaart vind je het trio terug met pepersaus maar ik kan meer genieten van een champignonsroomsaus waardoor ik die bestelde. En daar had ik geen spijt van! Hij was echt lekker maar mocht zeker wat royaler gegeven worden.
Ik dip mijn frietjes namelijk liever in een champignonsaus dan in de mayonaise. 😉

De hoofdgerechten werden voorzien van frietjes, rabarbercompôte en een kommetje frisse salade (met een fijne dressing).

We hebben hier goed gegeten op het gezellige terras op de Oude Markt. En werden ook prima geholpen door de bediening!

Lekker!

  • lekkere smaken
  • goede porties
  • mayonaise en ketchup zelf te portioneren
  • vriendelijke bediening

Niet zo lekker!

  • een stukje varkenshaas was nog te roze gebakken
  • de champignonsaus mocht iets royaler

8

De Alde Mert, Steenstraat 13, Venlo, https://www.aldemert.com/

Plaats een reactie