Van der Valk – Amersfoort A1

We boekten twee nachten bij Van der Valk Amersfoort A1.
Natuurlijk vind ik het dan ook leuk om het restaurant te testen. En dat deden we dan ook.

De vriendelijke ober heette ons welkom en we kregen een enorme menukaart in ons handen. Een wat onhandig formaat maar uiteindelijk hadden we onze keuze gemaakt.


We hoorden dat er achter, bij de keuken, ook een saladebar was waar je zelf je salade kon samenstellen. Daar gingen we dus alvast een kijkje nemen.
De saladebar bestond uit verschillende kommetjes met groenten, croutons, rozijnen…
De salade zelf vond ik wat minimaal. De spinazieblaadjes die er lagen waren eigenlijk wat groot voor de aangeboden kommetjes. De rest van de groenten werden wel mooi klein gesneden. We vulden onze kommetjes en deden er nog een sausje overheen. Heel handig was het niet om de salade te husselen met de dressing (vanwege het kleine kommetje) maar het smaakte zeker wel!

1-DSCN8181

We kregen onverwachts nog een amuse met zalm met daarop zeewier. Lekker!


Als voorgerecht bestelde mijn vriend een trio van zalm. Dit werd een gebakken zalm, zalmtartaar en gravad lax.
Mijn vriend vond het heerlijk. De gebakken zalm had een mooi krokant korstje rondom. De zalmtartaar smaakte ook maar bevatte veel kappertjes en stukjes augurk.
Zelf koos ik voor de coquilles en venusschelpen op zwarte pasta met saffraansaus.
De coquilles vond ik vrij klein van formaat. Ze werden wel heel goed gebakken. Mooi zacht nog vanbinnen. De pasta was al dente en de saffraansaus heerlijk van smaak. Een mooi voorgerechtje!

Het hoofdgerecht werd de chateaubriand. Dit is toch wel onze favoriet bij Van der Valk.
Het werd geserveerd op een grote schotel met gebakken uien, spekjes en champignons.
We kregen er ook een bord bij met wat geroerbakte groenten. Maar dat vond ik zelf wat minimaal. Gelukkig kregen we er ook nog wat frietjes, aardappelpartjes en bloemkool bij. En natuurlijk de appelmoes met het kersje!
Over het vlees niets dan lof! Vol smaak en heerlijk mals!

Lekker!

  • perfect gebakken vlees en vis
  • vriendelijke bediening
  • extra saladebar

Niet zo lekker!

  • weinig sla in de saladebar (mag ook vlugger bijgevuld worden)

9

Van der Valk, Ruimtevaart 22, Amersfoort, https://www.hotelamersfoorta1.nl/

Plaats een reactie