Happy Days – Pelt

Het is alweer enkele weken geleden dat mijn vriendinnen en ik afspraken bij Happy Days in Sint-Huibrechts-Lille. Happy Days bestaat al heel wat jaren. Maar wij spraken er nog nooit eerder af. Het werd tijd om dit restaurant eens uit te gaan proberen. Bij Happy Days kun je terecht voor een hapje en drankje. Ze hebben niet alleen een restaurant maar ook diverse feestzalen. Je kunt hier zowel à la carte eten als een buffet nuttigen. Dat laatste is wel alleen op zaterdagavond en zondag.

5

Op vrijdagavond krijg je 10% korting op vis en vlees en krijg je korting op cocktails. Dat is mooi meegenomen en een goede motivatie om eens een cocktail te gaan proeven!
Dus bestelden wij twee virgincocktails en een ‘echte’… allemaal mojito’s.
Het komt in een groot glas en smaakt prima! Al mochten er zeker wat extra blaadjes munt in!

Na het kijken op de kaart zijn we er eigenlijk al vlug uit. Mijn ene vriendin bestelt haar verrassende portie kaaskroketten. 😉 Mijn andere vriendin krijg ik overtuigd om ook voor het ‘Lillergras’ (steppegras) te gaan. Hoewel haar Lillergraservaring (zo’n 2 jaar geleden) niet heel positief was, wilde ze de uitdaging toch nog eens aangaan. Tenslotte waren we weer enkele jaren verder…
Wij bestelden hem met champignonsaus en de biefstuk saignant gebakken.

4

De gerechten komen mooi op tafel. De kaaskroketten zijn krokant gefrituurd. Helemaal oké! Eronder ligt nog een salade met verse groenten. Een prima portie maar de dressing mocht iets meer zijn. De frietjes smaken helemaal goed!

6

De steppegras komt ook op tafel maar ziet er bleekjes uit. Mijn vriendin krijgt een déjà vu van de vorige keer. We proeven even een paar frietjes en merken op dat hij echt niet krokant is. Een steppegras die te wit is en teveel blinkt, is gewoon niet oké. Zonde… dus stap ik even naar de bar met de vraag om hem krokanter te frituren. Dat wordt goed geregeld!

Alleen jammer dat mijn ene vriendin haar gerecht alleen moet opeten. Als zij zowat uitgegeten is, komen de borden Lillergras weer op tafel. Oké, gelukkig! Nu is het wel in orde. De biefstuk is heel goed gebakken, heeft een degelijk formaat  en de champignonsaus is mooi romig. Alleen wel erg zout voor ons!

 

Om het etentje af te sluiten bestellen we nog een nagerecht. De ene neemt de dame blanche, de andere tiramisu en ik een aardbeienmilkshake. En daar ben ik blij mee want hij smaakt goed! Hij heeft een volle smaak, is niet te dun maar ook niet te dik! Jawel… ik ben helemaal blij met mijn keuze!
Ook de dame blanche was in orde! Een royale portie met drie bollen, een koekje en een goede chocoladesaus.

De portie tiramisu was ook royaal, net als de portie cacaopoeder. Aangezien cacaopoeder toch een sterke smaak heeft, was deze te overheersend. De Amaretto mocht er dan weer net iets meer in.

We hadden een gezellig avondje. We werden vriendelijk bediend maar het eten kon hier en daar nog iets beter.

Lekker!

  • goede porties
  • biefstuk goed gebakken
  • heerlijke milkshake

Niet zo lekker!

  • steppegras niet krokant (daarna wel in orde gemaakt)
  • overheersende cacaopoeder op de tiramisu
  • te zoute smaak van de saus

 

6enhalf

Happy Days, Kaulillerweg 2, Pelt, http://www.nvhappydays.com/

 

Plaats een reactie