Van der Valk (Salt) – Zaltbommel

Als je mij volgt, weet je dat ik graag logeer in een Van der Valk hotel. Dit hotel werd dan ook mijn 57ste waar ik logeerde. We boekten er het ‘dinerspecial’-arrangement via de officiële website.
Om half 8 reserveerden we een tafeltje in het grote restaurant.
Op tafel lag onze speciale menukaart voor arrangementen al klaar. Bij ons arrangement hoorde een 3-gangenmenu. We konden telkens uit 4 verschillende gerechten kiezen.

Van te voren kregen we al een bordje met breekbroodjes en daarbij een plak gezouten roomboter! Zo’n bordje brood als starter vinden we altijd vriendelijk. We genoten er dan ook van!

Als voorgerecht namen we allebei een rundercarpaccio. Dit werd een groot bord carpaccio van het Black Angus rund. Goede kwaliteit met daarbovenop heerlijke truffelmayonaise, rucola, dungesneden plakjes radijs en grote plakken Parmezaanse kaas. We waren heel tevreden dat we zo’n groot bord kregen. De hoeveelheid kaas mocht voor mij wel iets minder maar mijn vriend vond het perfect! 😉

Toen werd het tijd voor de hoofdgerechten. We bestelden de varkenshaas met ibericoham. Daarbij lag een mooie hoeveelheid bospaddenstoelensaus. De ibericoham smaakt altijd een tikkeltje zout. Je proefde het wel maar het was niet te overdreven. De portie varkenshaas was voldoende en hij was mooi gegaard. Een mooi gerechtje!
Ikzelf ben voor de duo van vis gegaan. Hoewel ik een echte vleesliefhebber ben, wilde ik me toch eens laten verrassen. En ik had er dan ook geen spijt van!
De zeebaars smaakte perfect. De twee gamba’s smaakten ook prima, al mochten dat er zeker wat meer zijn! 🙂
De hollandaise saus was mooi luchtig en heel goed op smaak.
Als extraatjes lagen er nog wat warme groenten op het bord, lekkere knolselderpuree en een stukje gratin.

Als bijgerecht kregen we een kleine etagère met een kommetje friet, salade, mayonaise en appelmoes (met een kersje…yeah!). Bij vele Valkhotels krijg je ook standaard een ander aardappelalternatief. Dat was hier blijkbaar niet. Daarom bestelde ik een portie gebakken krieltjes. Dit was geen probleem. Ze waren heerlijk gegaard! Top!
Over het hoofdgerecht niets dan lof!

De nagerechten bij Van der Valk zijn er vaak met bolletjes ijs. Voor mijn vriend niet erg maar ik zie het graag iets creatiever. Het meest uitdagende dessert waar ik uit kon kiezen was de aardbeienmousse. Hierbij lag dan nog wel een bolletje vanille-ijs, een toef slagroom en verse stukjes aardbei. De aardbeienmousse vond ik echt geweldig! Prachtig roze en vol van smaak. Hij had ook een mooie textuur, goed stevig. Het bolletje ijs proefde heerlijk romig.
Mijn vriend kreeg als dame blanche een mooi bord vanille-ijs (drie bollen) met daarbij de nodige versiering van chocoladestrepen, chocoladeballetjes en een kletskop. Daarbij werd nog een kannetje met chocoladesaus geserveerd. De saus vonden we niet echt geslaagd. Hij miste dikte en vooral chocoladesmaak.

We hebben heerlijk genoten bij deze Van der Valk Zaltbommel. Hoewel dit een arrangementmenu was, hebben we goed gegeten en kregen we goede hoeveelheden. Wat ons betreft zeker een aanrader!

Lekker!

  • mooie porties
  • goed gegaarde vis en mooi gebakken varkenshaas
  • perfecte aardbeienmousse
  • vriendelijke bediening

Niet zo lekker!

  • de chocoladesaus van de dame blanche

9

Van der Valk Zaltbommel A2 (Salt), Hogeweg 65, Zaltbommel, https://www.vandervalkzaltbommel.nl/

 

2 gedachtes over “Van der Valk (Salt) – Zaltbommel

  1. Heidy Varkevisser zegt:

    Eten was heerlijk.
    Op de tafel stond breekbrood en boter.
    We begonnen met paddenstoelensoep en die vulde goed,
    Verder hebben we gegeten kipsaté, speklap, maïskippetje van de gril met pepersaus.
    Zalm en witvis met pepersaus.
    Salade, ragout, haring, forel en makreel waren ook heerlijk.
    Ook nog rundercarpaccio, druiven en watermeloen.
    kleine pannenkoekjes en ijs.
    We konden ook een verassingstoetje krijgen maar die wilde we niet.
    Het was jammer dat de kip niet helemaal gaar was en de pannenkoekjes erg droog.
    Het personeel was vriendelijk en behulpzaam.
    Echt een aanrader.

Plaats een reactie