GETEST: Lukt altijd! Kookboek voor starters

Misschien zagen jullie dit kookboek ‘Lukt altijd!, kookboek voor starters’ al eens voorbij komen op mijn social media…
Enkele weken geleden kreeg ik dit boek met snelle en makkelijke recepten toegestuurd voor een review.


Het is een dik boek (416 pagina’s) met maar liefst 200 recepten, elk recept met maximaal 6 ingrediënten! Je kunt wel zeggen dat het enorm veel inspiratie geeft. Ik was dan ook dolenthousiast toen ik hem voor de eerste keer doorbladerde.
De recepten zijn niet moeilijk en nemen niet veel tijd in beslag.
Bij elk recept staat duidelijk welke ingrediënten je nodig hebt (veelal met een foto). In het kadertje linksboven zie je telkens hoeveel minuten je nodig hebt om het gerecht te bereiden. Tevens staat erbij vermeld hoeveel budget het vraagt om alle ingrediënten te kopen.

De foto’s van elk gerecht staan steeds op een hele bladzijde. Zo zie je meteen wat het zou moeten worden en loopt het water je nog sneller in de mond! Bij mij alleszins! 😉
De gerechten spreken mij dan ook enorm aan. Lekker alledaags… met vlees, vis en groenten. Er staan zowel voor-, hoofd- en nagerechten in maar ook diverse hapjes.

Natuurlijk heb ik al enkele recepten uitgeprobeerd… zo probeerde ik de kalkoenreepjes met grove mosterd (pagina 170)! Dit was echt een succes! Sinds ik die mosterdsaus uitprobeerde, ben ik weer helemaal gecharmeerd van de mosterdpot!
Ook de kalkoenreepjes met paddenstoelen (pagina 166) waren heerlijk! Ik mengde dit gerecht met pasta.
De pancakes met geraspte courgettes (pagina 346) heb ik ook gemaakt maar die waren mij niet gelukt (dus de titel van het boek geeft niet altijd de waarheid!). 🙂
Bij dat recept miste ik ook een beetje informatie over de courgettes (wat precies ervan gebruiken, laten uitlekken of niet?).


Hier en daar zie ik trouwens wel wat fouten in de recepten. Zo ook in het uitgeprobeerde recept van de kalkoenreepjes met paddenstoelen. Er staat room in de ingrediëntenlijst maar je kunt dit product niet terugvinden in het stappenplan.
Ook bij de visbeignets (pagina 36) zie je dit bijvoorbeeld met de rode peper gebeuren en ook daar mis ik informatie over het aantal graden van de frituurolie.
Voor een echte beginnende kok zou dit waarschijnlijk verwarring met zich meebrengen…

Buiten die kleine minpunten blijft dit boek wel erg fijn! Er staan nog massa’s recepten in die ik graag wil proberen! Aan inspiratie geen gebrek…

 

 

 

Geef een reactie

