GETEST: Rice Dream

Hoewel ik geen veganist ben of lactose-intolerant mocht ik toch de producten van Rice Dream testen.
Dit is een zuivelvrij alternatief voor melk en soja. Het wordt gemaakt van Italiaanse rijst!
Verder bevat dit product vooral water, een beetje plantaardige olie en een tikkeltje zeezout.
Er zitten weinig vetten in en het is vrij van kleurstoffen en bewaarmiddelen.

IMG_20160428_190551

En het fijne is dat je deze producten ook kunt gebruiken tijdens het bakken en koken.
Maar het is natuurlijk ook lekker om te gebruiken in je kom muesli of in de smoothie.
En je krijgt daarbij evenveel calcium binnen dan in gewone koemelk, zo’n 30% van de aanbevolen hoeveelheid per glas.

Mijn pakket bestond uit de volgende producten:

  • Rice Dream Original + Calcium
    Deze bevat 14% rijst en is verrijkt met calcium, vitamine D2 en B12. Het bevat geen soja en is glutenvrij.
  • Rice Dream Chocolate
    Dit product bevat een hele kleine hoeveelheid cacao (0,9 %).
  • Coconut Dream
    Deze bevat kokosnootcrème en bevat dezelfde vitamines als de Original.Het bevat geen soja en is glutenvrij.
  • Soy Dream
    Deze drank bevat rijst en soja maar is wel glutenvrij.

Mijn bevindingen:
Als melkliefhebber moet ik een beetje wennen aan het andere mondgevoel. Ik miste, op het eerste moment, toch wel de vollere smaak van melk in je mond. Het hoofdbestanddeel is tenslotte ook water en is dus vloeibaarder. Maar na een paar slokken was het niet meer zo gek en begon het te wennen.
Ik gebruikte de Rice Dream Original + Calcium in een smoothie met gele kiwi en enkele aardbeien, voegde het toe bij het eiermengsel van verloren brood (wentelteefjes voor de Belgische lezer) en bij mijn muesli.
De Soy Dream vond ik persoonlijk de minst interessante. De sojasmaak komt duidelijk naar voren en daar hou ik dan wat minder van. Ik vind sojamelk pas echt lekker als er ook een smaakje aan toegevoegd wordt.
De Coconut Dream vind ik wel goed! De smaak van de kokosnoot herken je meteen na de eerste slok. Echt een zomerse smaak waar ik van hou! Van dit drankje kun je ook ijslolly’s maken, lekker in combinatie met mango.
De lekkerste, wat mij betreft, was de Rice Dream Chocolate. Dit is een echt blijvertje! Het was de eerste die ik proefde en waarvan ik de verpakking dezelfde dag nog leeg dronk.
Ook mijn vriend is fan geworden! Ik vind de meeste chocomelkproducten erg krachtig en puur. Deze is een stuk milder en heeft toch een duidelijke chocoladesmaak. Daar houden we hier wel van!
Nadat mijn pak Rice Dream Chocolate leeg was, ben ik ook meteen weer naar de supermarkt gerend om een nieuwe te kopen.

Deze Rice Dream producten zijn een ideale vervanger voor de gewone melk en kun je in allerlei recepten gebruiken, voor een lekker dessert, een heerlijk warm of koud gerecht.
Inspiratie vind je op hun officiële website hieronder…
https://www.ricedream.eu/nl/home

 

Plaats een reactie