Sushi Centre (afhaal) – Maastricht

Na een paar uurtjes winkelen in de binnenstad van Maastricht besloot ik terug naar huis te rijden. Maar eerst wilde ik heel graag sushi afhalen bij één van de sushirestaurantjes in de stad. Vlakbij de parkeergarage zag ik dit kleine zaakje ‘Sushi Centre’. Het zaakje lijkt zich vooral te richten op bezorging en afhaal. Er zijn wel enkele zitplaatsen bij het raam maar een echt restaurant is het dus zeker niet.
Sushi Centre oogt heel netjes en ‘clean’. De keuken staat al vol met personeel die sushi staat te rollen. De dame aan de kassa laat me rustig kiezen van de afhaalkaart.
Hun aanbod is ruim en het staat allemaal goed omschreven.
Ik besluit om een aantal uramaki rollen te nemen: de ebi fry uramaki, de crispy uramaki, de vegetarische uramaki en de dragon roll.
Ik wilde ook nog graag een paling roll bestellen maar deze hadden ze, jammer genoeg, niet in hun assortiment.
Wel bestelde ik een zalm temaki. En zo kwam mijn totaal uit op 43,75 euro. Best wel prijzig voor het formaat sushi dat je krijgt. Het formaat is vergelijkbaar met de algemene all you can eat sushi.

2

Aan het personeel in de keuken werd er even gevraagd hoe lang het zou duren voordat mijn bestelling klaar zou zijn en het antwoord was: 10 à 15 minuten.
Perfect! Even afrekenen, nog even naar de drogist en toen stond mijn bestelling al klaar!
De dame aan de kassa vroeg hoeveel sojasaus en wasabipotjes ik er graag bij wilde hebben. De wasabi heb ik niet getest (ik hou er gewoon niet van). De sojasaus is heerlijk en prima te doseren in die kleine flesjes.
In het ene bakje zie ik dat er nog 6 kleine maki’s bij zitten, met heerlijke zalm! Waarschijnlijk om mijn bakje op te vullen. Altijd leuk, zulke extraatjes.
Verder ligt er in het bakje telkens wat geraspte wortel, een plukje sla en een paar plakjes gember.
Omdat ik gember erg overheersend vind, heb ik de gember even snel verwijderd bij thuiskomst. Deze heb ik dan ook niet geproefd.

6

Nu mag het proeven beginnen!
Ik start met de ‘gratis’ maki met zalm. Mooi gerold, lekkere sushirijst en mooie verse zalm. Ik vind het echt goed smaken. Dit belooft voor de rest van de bestelling.

5

Daarna is het tijd voor de temaki. De norivel is strak gerold en heel goed gevuld! Dit is toch echt een verschil met de temaki’s die je krijgt bij de all you can eat- restaurants. Daar zijn ze toch een stuk minder groot. De plakjes zalm zijn dun gesneden, er zit een plakje avocado, komkommer, een beetje viskuit, sesamzaadjes en sla tussen. Het is heel smakelijk. De komkommer proef ik duidelijk. De avocado maakt de meeste happen ook smeuïg. Toch vind ik het jammer dat er geen mayo in zit. Dit zou ik zeker nog lekker vinden.

De ebi fry bevat de gefrituurde garnaal, een stukje avocado en komkommer. Er zit een norivelletje en een klein laagje rijst rondom. Rondom zie ik ook sesamzaadjes.
Ik vind ze goed van smaak. Maar ook hier mis ik een beetje smeuïgheid.

4

Tijd om een ander bakje te openen. Tijd voor de vegetarische sushi. In deze uramaki zit komkommer, zoet ei en een stukje avocado. De hoeveelheid komkommer is, jammer voor mij, groter dan de hoeveelheid avocado. Het zoete ei vind ik wel erg lekker. Net als de sesamzaadjes die rondom de sushi zitten.

De crispy uramaki bestelde ik ook. Ze zijn mooi gerold. De binnenkant is krokant en er zit een beetje avocado bij. De buitenkant is afgewerkt met mayonaise. Het crispy gedeelte proeft erg vettig in de mond. Vettiger dan dat ik eerder had in andere restaurants.

3

Tijd om het laatste bakje te proeven: de dragonroll. Deze bestaat uit een rol met gefrituurde garnaal; een klein beetje komkommer en een stukje avocado. Bovenop liggen er hele dunne plakjes avocado met viskuit. Er zit ook een beetje unagisaus bij.
Deze vind ik heel smakelijk! Echt smeuïg. En mijn grote favoriet van mijn bestelling!

Lekker!

  • verzorgd afhaalrestaurant
  • vers bereid
  • genoeg variatie
  • gratis maki’s met zalm erbij gekregen
  • goed gevulde temaki

Niet zo lekker!

  • De crispy uramaki is te vettig
  • sushi mag soms iets meer mayonaise of avocado bevatten (smeuïgheid)
  • prijzig voor het formaat sushi

8

Sushi Centre Maastricht, Hoenderstraat 13A, Maastricht, https://www.sushicentre.nl/

Plaats een reactie