De Toerist – Weert

Op een woensdagavond reden we naar De Toerist in Weert. Een restaurant waar ze een ruime parking hebben en waar ’s zomers enorm veel fietsers een terrasje nemen.
Ik was er nog nooit eerder geweest, wel regelmatig langs gereden.

IMG-20170810-WA0009[1]

We namen plaats op het terras (genieten van de zomerse momenten in deze druilerige zomer!) en werden al vlug geholpen. We kregen de menukaart en we zagen al snel dat de prijzen hier echt schappelijk zijn!
We besloten we een voor- en hoofdgerecht te nemen.

Als voorgerecht bestelden we de kaaskroketten en de garnalencocktail.
Mijn kaaskroketten werden gepresenteerd op sla en gecombineerd met enkele tomaten, komkommerschijfjes, een citroentje en kleine toefjes mayonaise.
De kroketten werden mooi gefrituurd en waren lekker. Hoewel er kleine toefjes mayonaise op het bord lagen, waren die wel heel miniem om te gebruiken in combinatie met sla. Iets meer dressing was dus wel gewenst.
De garnalencocktail was voor mijn vriend. Op de garnalen hebben ze niet bespaard! Er lagen er enorm veel in! Ook aan sla en saus geen gebrek! Mijn vriend heeft gesmikkeld.
Daarbij kregen we nog een mooie portie stokbrood met lekkere kruidenboter. Helaas was die wat te hard waardoor die moeilijk te smeren was.

IMG-20170810-WA0008[1]

Als hoofgerecht bestelde vriendlief de mega schnitzel. Voor 4 euro meer dan de gewone schnitzel kon je deze ‘zeer grote varkensschnitzel’ bestellen. En dat die zeer groot was, was zeker niet geloven! Mijn vriend zag hem en kon niets anders uitbrengen dan: ‘WOW!’. Dat zegt dus ook genoeg!
Deze schnitzel werd gefrituurd en was toch nog sappig vanbinnen! Helemaal tevreden!
Bij deze schnitzel kon je kiezen voor een peper-, zigeuner-, saté- en champignonsaus.

IMG-20170810-WA0006[1]

Ik ging voor de grill teller. Dit is een bord met allerlei vleessoorten. Zo lag er een stukje biefstuk, kipfilet, worst, varkenshaasmedaillon en een spiesje met rund op mijn bord.
De kip en varkenshaas was lekker gebakken, nog sappig mals vanbinnen. Het biefstukje was wel eerder medium gebakken dan mijn gevraagde ‘rood’.  Het stukje worst (dat me ook wel deed denken aan een rookworst) was sappig en flink gevuld met kaas. Voor mij het minst lekkere stukje maar dat ligt dan eerder aan mij. Ik ben nu eenmaal geen liefhebber van zulke gerookte worstjes.

Bij deze gerechten kregen we een kommetje warme groenten (een puree van spruitjes, geloof ik), salade, friet en gebakken aardappelen.
De warme groenten vonden we echt top, net als de boontjes die ook op het bord lagen! Over de salade lag lekkere dressing (blijkbaar ook huisgemaakt). De frietjes smaakten heerlijk en werden perfect gefrituurd! De gebakken aardappeltjes waren mooi gaar maar proefden wel wat té vettig.

IMG-20170810-WA0005[1]

Alsof het eigenlijk nog niet genoeg was, bestelden we tussendoor toch nog een portie friet bij! Het duurde even (goed gebakken friet laat altijd even op zich wachten! ;)) maar toen kwam er weer een flinke mand friet (inclusief mayonaise) op tafel! Echt enorm veel en dat voor 2 euro. Die moest dus zeker nog op de foto worden gezet! 🙂

We hebben geweldig goed gegeten tegen een mooie prijs. We werden heel spontaan en vriendelijk bediend. Wat ons betreft, een prima eetadresje!

Lekker!

  • een megagrote schnitzel
  • goede hoeveelheden
  • perfect gebakken frietjes
  • goede prijs-kwaliteitverhouding
  • vriendelijke bediening

Niet zo lekker!

  • te vettige gebakken aardappelen

9

De Toerist, Maaseikerweg 280, Weert, http://www.detoerist-weert.nl/

Plaats een reactie