Het Munsterhof – Roermond

Na een namiddag shoppen in Roermond krijg je honger. Daarom besloten mijn vriendin en ik bij Het Munsterhof te gaan eten.
We wilden graag op het overdekt terras gaan zitten. Echt uitnodigend en gezellig vond ik het daar niet. De tafeltjes stonden erg dicht op elkaar en door de grote hoeveelheid stoelen die ertussenin gepropt stonden, kreeg je een benauwd gevoel.

20170802_185203[1]

Het personeel is er wel heel vriendelijk en we mogen rustig op de kaart kijken. Hoewel het al 18 uur was, mochten we van de gehele kaart kiezen. Dus niet alleen van de dinergerechten. En dat was fijn!

20170802_180214[1]

Mijn vriendin besloot voor de salade met gerookte zalm te gaan. Hierbij werd standaard stokbrood met kruidenboter geserveerd.
Het kommetje zag er goed uit. De hoeveelheid zalm was goed. Verder was het schaaltje gevuld met sla, maïs, boontjes, tomaat, rode ui en ei. Er bovenop lag een kleine hoeveelheid cocktailsaus. Daartussen lagen nog grote broodcroutons.
De salade smaakte goed en was vers. Het stokbroodje was echter wel te klein voor de hoeveelheid kruidenboter. Ook de cocktailsaus mocht iets royaler. Verder een prima salade voor een schappelijke prijs van 11,50 euro.

20170802_180222[1]

Ik ging voor het meest Nederlandse gerecht wat je maar kunt verzinnen: 2 kroketten met brood. Voor dezelfde prijs (8 euro) kon je ook friet bestellen in plaats van brood.
Uiteraard zat er mosterd bij (zoals het hoort) en kreeg ik twee mooie sneetjes brood.
Wat ik wel zonde vond, was de boter op mijn brood. Die zou ik er zelf nooit op hebben gedaan! Dan liever een kuipje boter erbij zetten zodat de klant nog kan kiezen. Want niet iedereen is liefhebber van boter (net zoals bij mosterd).
De kroketten hadden een mooie grootte, waren erg lekker en mooi krokant gefrituurd.
De bijbehorende groentegarnituur was eenvoudig en had een prima dressing.

Lekker!

  • vlotte bediening
  • goede hoeveelheid zalm
  • mooie krokante kroketten

Niet zo lekker!

  • de hoeveelheid stokbrood mocht ruimer
  • boter al op het brood gesmeerd
  • veel te veel stoelen op het terras

8

Het Munsterhof, Munsterplein 20A, Roermond, http://www.munsterhof.nl/

 

2 gedachtes over “Het Munsterhof – Roermond

Plaats een reactie