GETEST: Smash it potato & bacon

In de zomer Foodybox zat ook een doosje met Smash it Potato & Bacon van Celevita.
Een leuke verpakking die me meteen aansprak! Een duidelijke en smakelijke foto die me meteen zin deed krijgen in een barbecue!

20170708_191508

De inhoud van de verpakking bevat 4 grote aardappels, vacuüm verpakt.
Daarbij zit een zakje met baconstukjes en een potje met kruidenolie. Het is de bedoeling dat je elke aardappel uit de verpakking neemt en hem een flinke vuistslag geeft (vandaar die ‘SMASH IT’). Geen probleem! Al mijn frustraties eens lekker uitwerken op een aardappel! 🙂

20170708_194459

Wanneer de aardappel platter geslagen is, kun je de kruidenolie erover laten lopen en de baconstukjes erover strooien. De hoeveelheid olie en bacon is echt voldoende voor 4 aardappels.

Daarna wikkel je de aardappel in een stukje aluminiumfolie en leg je het op de barbecue. De aardappels kunnen, volgens de verpakking, ook prima in de oven.

20170708_194732

Daarna kun je het aardappelkruim uitlepelen of zoals ik… met schil en al opeten. De aardappel is mooi gaar en bovenin de aardappel bevat hij veel smaak. Je proeft de kruiding duidelijk maar persoonlijk vind ik hem veel te zout! De baconstukjes vind ik ook te hard. Je leest het al… het is geen groots succes. Al vind ik het wel erg makkelijk in gebruik.

Door het hoge zoutgehalte en de eveneens dure prijs in de supermarkt, zou ik hem niet meer vlug proberen.

Wil jij hem toch eens zelf proeven? Je vindt ze bij de Albert Heijn en Jumbo vanaf 3,79 euro.

https://www.celavita.nl/

Geef een reactie

