Silversand – Blankenberge

Een hele tijd geleden had ik een reportage op tv gezien waar de presentatrice een wafel ging eten in Blankenberge. Nu zit je vast te denken…Wat is er zo speciaal aan een wafel?
Als je de foto bekijkt, zie je misschien al waarom.

1-DSCN7222

Om 11.15 uur zaten we al op het terras, op de zeedijk. We moesten nog eventjes wachten voordat de keuken open zou gaan dus namen we alvast een warm drankje.
De vriendelijke ober kwam om 11.30 uur onze wafelbestelling opnemen.
Ik bestelde een superwafel met banaan. Hierbij kreeg je ook slagroom en ik bestelde er nog wat ijs bij.  Mijn vriend ging voor de superwafel ‘Mikado’. Dit was een wafel met slagroom, ijs en chocoladesaus.

1-DSCN7217 1-DSCN7220

Even later kwam het meisje van de bediening me even vertellen dat de bananen nog niet geleverd waren. Of ik ook wat aardbeien erbij wilde hebben in plaats van nog een banaan. Daar stemde ik mee in.
Even later werden de gigantische wafels geserveerd.
Ze zijn echt supergroot! Wel 2,5 keer zo groot als een normale Brusselse wafel. We moesten zelfs even tegenover elkaar gaan zitten aan ons tafeltje. Want anders paste het niet allemaal.
De mensen die voorbij kwamen, moesten ook al lachen om het formaat. Het is echt iets unieks.

Maar nu de smaak… aan de buitenste rand vond ik de wafel te krokant, iets te bruin. Waardoor het deeg afbrokkelde. Het binnenste stuk van de wafel was wel luchtig.
Het vanille ijs, waarvan we allebei 2 stuks kregen, was heerlijk romig en smaakte perfect bij de wafel. Ook de slagroom, die al van te voren op tafel gezet werd, bleef mooi stevig en was goed van smaak. De banaan paste er prima bij maar de aardbeien mochten voor mij wat zoeter. Het aardbeienseizoen loopt eigenlijk ook tot november. Ik was wel blij dat ik ijs besteld had bij mijn wafel. Om zo’n grote wafel zonder enige saus te eten zou voor mij vlug vervelen.

De wafel van mijn vriend was hetzelfde gebakken. Er zat genoeg chocoladesaus in het schenkkannetje. De saus vond hij (en ik kon dat beamen na mijn proeftest) wat te krachtig van smaak. Iets te puur over een hele wafel. Maar verder heeft hij er zeker van genoten.

Lekker!

  • heel groot formaat wafel
  • je eet hier iets uniek (hier kun je ook wafelfrietjes bestellen)
  • vriendelijke bediening

Niet zo lekker!

  • iets te donkere buitenkant waardoor het té krokant werd
  • te pure smaak van de chocoladesaus
  • jammer van de banaan die nog niet voldoende voorradig was

7enhalf

Silversand, Zeedijk 90, Blankenberge, http://www.silversand.be/

3 gedachtes over “Silversand – Blankenberge

Geef een reactie

