Van der Valk – Tilburg

Een nieuw van der Valk hotel moet even door ons getest worden! En zo trokken wij vorig weekend naar van der Valk hotel Tilburg!
Sinds mei open en dus nog gloedje nieuw!

32

Hoe wij het hotel vonden, kun je terugvinden op ons blog van ‘Lekker Logeren’. Maar dat het fantastisch was, kunnen we alvast vertellen.
Hoe het eten was, dat lees je hier!

 


Het restaurant ziet er allereerst prachtig uit! Modern maar toch huiselijk en sfeervol!
Om 18 uur was het restaurant al behoorlijk gevuld maar wij kregen een tafeltje aan de zijkant van het restaurant en dat vonden we prima!
Omdat we de openingsaanbieding boekten, kregen we een 3-gangen arrangementmenu.
Dit is een aparte kaart met een selectie van hun gerechten. Hieruit konden we een keuze maken.
35

41
We probeerden allerlei verschillende gerechten uit zodat we ook wat afwisselends te tonen hebben!
Als voorgerecht gingen we voor de zalmtartaar en de carpaccio. Lekker traditioneel maar de tabouleh en de caesar salade ligt niet zo in ons straatje.
Mijn bord met carpaccio zag er groots uit! De truffelmayonaise, rucola, kaas en de pijnboompitten waren massaal aanwezig. En van dat laatste wel erg veel! De pijnboompitten vond ik iets teveel overheersen. Ik heb persoonlijk liever dat de truffelmayonaise wat meer aanwezig is! Maar verder… een prima gerecht en een mooie portie!
De zalmtartaar was een combinatie van rauwe en gerookte zalm. Qua kleur vond ik hem een beetje grauw overkomen maar qua smaak zat het goed. De limoen proefde je duidelijk terug maar was niet overheersend!

42
Bij deze voorgerechten kregen we een schaaltje met drie dunne plakjes brood en een kommetje boter. Drie plakjes voor twee personen vind ik een rare verhouding. Wat ons betreft, mocht dit zeker royaler!

40

Daarna kwamen de hoofdgerechten ook al vlotjes op tafel. De schnitzel had een prima formaat en was goed gebakken. Bij de schnitzel zat nog een sausje naar keuze. In mijn geval werd dat de champignonsaus. Helaas vond ik die minder. Hij was echt veel te dun  en er zaten amper drie paddenstoeltjes in!
De smaak was prima maar hij had dus zeker dikker mogen zijn!

De saté van mijn vriend werd van kippendijen gemaakt. Mooie, grote stukken op een stokje! De kip gleed van het stokje af en het was voldoende qua hoeveelheid.
De casave chips paste er goed bij en de saus was heel lekker!

36
Bij de hoofdgerechten kregen we een kommetje friet en een kommetje met een mengeling van warme groenten.
Helaas geen extra aardappelgerecht, zoals we wel eens vaker zagen bij van der Valk dus bestelden we maar extra friet. Die extra friet met mayonaise werd kosteloos bijgebracht! Dat is altijd een pluspunt bij van der Valk!

38

Gelukkig hadden we na het eten van dit alles nog wel een plaatsje over voor het nagerechtje! Voor mijn vriend de dame blanche en voor mij de aardbeien Romanoff.
Beiden werden heel leuk gepresenteerd!
Aan tafel goot de serveerster alvast een beetje chocoladesaus over het koepeltje vanille-ijs. Het zag er heel leuk uit en wat er zo verrassend aan was, was dat het ijs omgeven was door een dun laagje witte chocolade! Mooi gemaakt en ook goed van smaak.
De chocoladesaus had een goede dikte en was perfect!

37

Ik heb gesmuld van mijn aardbeientoetje! Veel zoete aardbeien, een paar toefjes merengue, roze slagroom en geweldig aardbeienijs. De wodka proefde ik niet terug maar dat vond ik echt niet erg!
Bij beide toetjes lagen er speculaaskruimels. Dat gaf net een ander accent aan het gerechtje. Leuk!

Lekker!

  • heerlijke malse saté
  • perfect gebakken frietjes met steeds een kommetje mayonaise er standaard bij
  • dun laagje witte chocolade rondom het vanille-ijs

Niet zo lekker!

  • te dunne champignonsaus
  • maar drie dunne sneetjes brood

8

Van der Valk Tilburg, Dr. Bloemenlaan 8, Tilburg, https://www.hoteltilburg.nl/

Plaats een reactie