’t Flensje – Houthalen

Vorige week zaterdag gingen we naar de film in Hasselt.
De film begon om 14 uur maar we besloten om iets eerder te vertrekken zodat we nog ergens konden gaan lunchen.

Vroeger (en dan spreek ik van meer dan 20 jaar geleden) kwam ik wel eens met mijn ouders en grootouders bij ’t Flensje. Maar nu wilde ik er toch graag nog eens naartoe want het was al zooooo lang geleden!

’t Flensje ligt langs ‘de grote weg’ naar Hasselt. Parkeren doe je bij de verkeerslichten, daar ligt een ruime parkeerplaats en via het zebrapad ben je zo op de plaats.
Bij binnenkomst zie je een enorme ijsvitrine want hier kun je ook terecht voor een afhaalijsje of een ijscoupe.
Wij besloten om iets hartigs te gaan eten en kozen een tafeltje aan de wegzijde.
De kleuren bruin en groen overheersen hier. De tafeltjes staan vrij dicht op elkaar maar gelukkig is het niet druk!
De hartige kaart bestaat uit broodjes, salades, enkele hoofdgerechten zoals varkenshaas, pannenkoeken, wafels…

4

We worden vriendelijk bediend door de dame en we bestellen een croque met champignons in roomsaus en een spaghetti al forno (uit de oven).

2

1

De spaghetti bolognaise werd mooi gegratineerd in de oven. Er zat een dikke kaaskorst op! Heerlijk! De pasta zelf was mooi gekookt en de saus wass goed gevuld en prima op smaak.
Bij het serveren werd er nog gevraagd of mijn vriend er graag stokbrood bij wilde… uiteraard! Er werd een papieren zakje met wat plakjes stokbrood en een Becel botertje gebracht. Wel light… een kuipje roomboter was toch lekkerder geweest! 🙂

3

De croques kun je bestellen als enkel of dubbel. Ik koos voor de dubbele. Hoewel ik de prijs toch wel wat hoog vond (14,50 euro), was hij wel bijzonder lekker!
De portie zag er op het eerste zicht niet zo heel gigantisch groot uit maar hij was echt wel vullend genoeg! Op het bord stond ook nog een kommetje met verse groenten met daarbovenop een dressingmayonaise.
De roomsaus had een goede dikte. De champignons waren mooi vers en goed gegaard. De croques waren prima gegrild en smaakten perfect!
Ik heb genoten van dit gerecht! Heerlijk was het!

Lekker!

  • goede porties
  • mooie kaaskorst bovenop de spaghetti
  • heerlijke roomsaus

Niet zo lekker!

  • hoge prijs voor dubbele croque champignons met roomsaus
  • light boter bij het stokbrood

8enhalf

’t Flensje, Grote Baan 53, Houthalen, http://www.flensje.be/

Plaats een reactie