Van der Valk – Vught

Vorige week logeerden mijn moeder en ik  in de Van der Valk in Vught.
Het gedeelte waar wij dineren is niet heel groot maar wel gezellig ingericht.
Het personeel was erg vriendelijk en spontaan.

Als voorafje kregen we zes broodjes (3 witte en 3 meergranen) met kruidenboter en tapenade.
Verder bestelden we een driegangenmenu ter waarde van 22,5 euro.

Mijn moeder vond haar salade erg lekker. Het vulde ook al goed.
Mijn toast champignons was voldoende groot, lekker van smaak ook. Wel een overvloed aan olie. Dat was minder.

Bij de hoofdgerechten kregen we ook een goedgevuld bord. Ook kregen we dikke frieten, gebakken aardappelschijfjes, sperzieboontjes, appelmoes en een salade.
Het vlees was heel goed gebakken, lekker mals en zacht. De pepersaus was lekker gepeperd.
Gewoon superlekker gegeten! En onze maag bijna vol…!!

Als laatste het toetje! De tarte tatin smaakte lekker zoet. De oorspronkelijke chocoladebol heb ik laten vervangen door een vanillebol. Die tevens ook goed smaakte.
De wienerkoffie smaakte, volgens mijn moeder, ook lekker naar mokka. Met als resultaat… een te volle maag! 😉

Salade van surimi met een crème van tonijn en wasabi-soja (mijn moeder)
Toast met gebakken champignons (ik)

***

Varkensfilet geserveerd met een saus van ui, champignons, spek, room en cognac (mijn moeder)
Gebakken biefreepjes met een wilde pepersaus (ik)

***

Wiener ijskoffie (mijn moeder)
Tarte tatin met vanille-ijs (oorspronkelijk chocolade-ijs), vanillesaus en slagroom (ik)

Goede punten:

  • veel op je bord
  • vriendelijk personeel
  • lekker gebakken

Minder goede punten:

  • randjes van de borden zijn wat vettig

Hotel ‘s-Hertogenbosch-Vught, Bosscheweg 2, 5261 AA Vught, http://www.hotelvught.nl/

Geef een reactie

