GETEST: Dagelijkse kost 2, koken met gezond verstand (Jeroen Meus)

Hij ligt alweer eventjes in huis, het boek ‘Dagelijkse kost 2, koken met gezond verstand’ van Jeroen Meus.
Net als ‘Dagelijkse Kost 1’ is het alweer een stevig boek geworden met een mooie harde cover en een leuke foto van de kok zelve.

1

Het boek bestaat uit 284 pagina’s waarvan 101 recepten. Dat levert veel kookplezier op!
Het boek heeft dezelfde soort indeling als deel 1. Ook hier vind je vooraan een overzicht van de recepten en achteraan een register met ingrediënten zodat het zoeken iets makkelijker wordt. Want in het boek staat alles door elkaar en is er allesbehalve een logische ordening. En dat vind ik zelf iets minder makkelijk in het gebruik.

3

9

Wel bevat het boek weer prachtige en vooral duidelijke foto’s die meestal langs het recept te vinden zijn.
Tussendoor bevat dit boek nog typische Belgische plaatjes zoals de frietkraam en een boerenlandschap.

Het gekozen soort papier voor dit boek ligt ook stevig in de hand en bladert fijn door. Dit voelt echt als kwaliteit! 

De gerechten vind ik ook iets meer uitdaging bevatten dan de alledaagse kost die vaak op tv komt. Focaccia maken, polenta eten, falafels rollen, gebraden eend vereiden… het vergt vaak meer techniek en ik moet vooral mijn tafelgenoot overtuigen dat het misschien toch wel de moeite is om eens te proeven!


Gelukkig zijn er ook enkele gerechten die me wel heel blij maken… meteen bij het zien van de foto’s! 

Zo lijkt me de vidé met bospaddenstoelen en schorseneren erg lekker maar ook de pappardelle met kalfsvlees lijkt me heerlijk.
Het recept van de varkenswangen op pagina 204 heb ik als inspiratie gebruikt voor mijn recept met stoofvlees met kriek.

En dat werd een toppertje! Ik zal zeker nog aan de slag gaan met andere recepten al vragen sommige ingrediënten meer moed om eraan te beginnen…

8

Geef een reactie

