GETEST: Hands Off My Chocolate

Na de Crispy Cookie Caramel & Sea Salt variant die de Superior Taste Award kreeg, komt Hands Off My Chocolate met twee nieuwe varianten.
Ik had geluk want ik kreeg ze toegestuurd om te proeven.

handsoff1

Hands Off My Chocolate maakt repen chocolade van eerlijke cacao. Ze helpen boeren in de Ivoorkust, Ghana en Tanzania om bloeiende gemeenschappen te creëren. Ze ondersteunen boeren door cacao verantwoord te laten groeien, de opbrengst te verhogen, het gezinsleven van de boeren te verbeteren en hun een premie te geven zodat ze kunnen investeren in hun bedrijf.

De verpakking is duidelijk herkenbaar door de grote mond met het rond stukje chocolade erin. De chocoladereep zelf vind ik ook erg leuk bedacht. Het bestaat eigenlijk uit allerlei kleinere pastilles die aan elkaar zitten maar wel makkelijk los te maken zijn.
Op elke rond stukje chocolade staat een tekstje met ‘mine’ of een doorstreepte ‘yours’. Een leuk detail en het maakt duidelijk dat deze chocolade te lekker is om te delen!

handsoff3

Maar of dat zo is, moet ik natuurlijk nog ondervinden na een proeftest!

handsoff5

De ene variant is er eentje met 70% pure chocolade.
Nu moet ik toegeven dat ik echt geen pure chocoladeliefhebber ben en mijn beoordeling dus erg lastig vindt voor deze.
Voor mij is deze dus ook echt te krachtig van smaak. De hazelnoot komt duidelijk naar voren. Dat maakt het voor wel lekker. Als je de doorsnede ziet, zie je de hazelnoot ook in grote mate zitten. Het zout proef je ook een beetje terug maar overheerst niet. Dat mocht voor mij best nog wat krachtiger.
Ik ben niet zo’n fan van deze ‘Hazelnut Seasalt & Cocoa Nibs’ en dat komt ook alleen maar door de veel te intense chocoladesmaak. Ook mijn vriend vindt het te krachtig. Toch weet ik zeker dat als je van een goed stuk pure chocolade houdt, je dit waarschijnlijk wel kunt waarderen.

handsoff4

De andere ‘Chocolate Chip Cookie Dough’ is dus wel mijn ding! Het chocoladeblokje vind ik er ook mooi uitzien. Onderaan een melkkleurige bodem en daarbovenop een lichtbruine chocoladekleur met daarin donkere stukjes koek.
Ik proef de koekjessmaak er zeker in! En wat hem zo lekker maakt, is die koekjescrunch die erin zit. Ja, voor ons was dit een perfect stukje chocolade! Ik zou hem zo weer kopen!
Ik moet dus ook bekennen dat deze reep niet lang geleefd heeft! 🙂

Deze Hands Off My Chocolate is verkrijgbaar bij de grote Albert Heijn winkels en op de webshop van Hands Off.

 

Geef een reactie

