GETEST: Belvita Soft

Eind juni kreeg ik een mooi pakketje toegestuurd van Belvita. In 2014 mocht ik Belvita Breakfast al eens testen. Toen waren het stevige ontbijtkoekjes in allerlei varianten.
Maar de nieuwkomer in de Belvitafamilie is de Belvita Soft. En die heeft nog meer mijn hart veroverd!
Eerst en vooral vind ik het weer een vrolijk ogend doosje. Het springt meteen in het oog. De rode vruchten zijn wel iets intenser rood dan in het echt. Verder is de foto zeker zoals in werkelijkheid.
De verpakking kun je openen via de scheurrand in het midden. Het vergt wat oefening maar als je het voor elkaar hebt dan heb je een makkelijke manier om de koekjes te bewaren.

In elke verpakking zitten 5 koekjes (op de foto zie je dat ik er al eentje heb uitgehaald), telkens in een makkelijk te scheuren verpakking. Ideaal om mee te nemen en om ze vers te houden.

Zoals de naam al zegt… het is een zacht koekje geworden. Dit koekje zit boordevol granen. Deze heeft maar liefst 5 soorten volkorengranen! Het is rijk aan vezels, foliumzuur, magnesium en ijzer. Het bevat tevens langzaam verteerbaar zetmeel wat langzaam wordt vrijgegeven na vertering.
Dat maakt het ook een ideaal koekje voor tijdens een snel ontbijtje.
In combinatie met een potje yoghurt, een kopje koffie/thee en een stuk fruit kun je er een hele ochtend tegenaan.

De BelVita Soft bestaat in een chocolade of rode vruchtenvariant.
Dit koekje heeft een mooie zachte structuur en bevat toch ook enkele gepofte granen die wat krokanter aanvoelen in de mond. Die textuur doet me terugdenken aan het koekje dat ik vroeger telkens uitkoos voor school. En de smaak is helemaal mijn ding. Ik vind ze erg lekker! De stukjes pure chocolade en de stukjes fruit zijn ook duidelijk zichtbaar.

20170725_122629

Welke ik nu de lekkerste vind? Om eerlijk te zijn, is het moeilijk kiezen. De variant met de rode vruchten lijkt wel iets zoeter te smaken. Maar ik vind dat zelf geen probleem. Bij de chocoladevariant proef je de chocoladestukjes duidelijk maar toch is het niet overheersend. Beide koekjes zijn echt het proberen waard!

Deze BelVita Soft (250 gram) is exclusief verkrijgbaar bij Albert Heijn voor de prijs van 2,59 euro.

http://www.belvitabreakfast.nl/

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

