Belle Vue – Mol

Om de vakantie in te zetten, besloten we enkele weken geleden om eens naar de provincie Antwerpen te rijden. Ik zocht op het internet naar een adresje in Mol.
Hoewel ik een Belgische ben, kom ik niet zo vaak op Belgische adresjes! En al zeker niet in een andere provincie. Om steppegras te kunnen eten, moet je toch vooral in België zelf zijn… en zo kwamen we dan bij de Belle Vue in Mol terecht. Voor alle zekerheid reserveerden we een tafeltje voor twee. En gelukkig maar! Want het was een drukbezochte brasserie.

20170707_191628

Na een eerst een drankje te hebben genuttigd op het gezellige terras, besloten we om naar binnen te gaan. We kregen een tafeltje, langs het ‘wandelpad’, vlakbij de deur. Niet heel gezellig zo in het midden maar het voordeel is dat de bediening wel vaak langs de tafel loopt! 🙂

Voor mijn vriend stond het al vast dat hij steppegras (hier noemt het ‘Molse heide’) ging nemen. Ik had de vorige dag al steppegras gehad dus leek het me ook leuk om nog eens voor de mosselen te gaan. Ik koos dan ook voor de look-room variant.
De pot mosselen rook heerlijk toen hij op de tafel kwam! Hoewel bovenop veel schelpen leeg waren, lagen ze wel onder in de pot. De mosselen waren voldoende groot en het was een goede portie. De knoflook was duidelijk aanwezig en ook het ‘soepje’ onderin smaakte erg krachtig!
Daarbij kreeg ik nog een kommetje echte Belgische mosselsaus! Ik vind die zurigheid erin altijd zo lekker. Verder nog een kommetje friet met mayonaise.
De friet had iets langer gebakken mogen worden. Het ging maar net!

20170707_183842

En dat was ook het geval bij de ‘Molse heide’ van mijn vriend. Ook deze werd vrij licht gebakken en mocht dus zeker iets krokanter zijn!
De biefstuk was lekker maar had iets roder mogen zijn. Hij was à point gebakken in plaats van saignant. Verder stond er een kommetje mayonaise bij en lag er een hoopje groenten op het bord. De groenten was vrij droog en dus niet echt de moeite.
De champignonsaus was wel weer heerlijk! En het was een ruime portie. Hij nam dan ook de portie van 280 gram (200 gram is ook mogelijk).

Lekker!

  • goede hoeveelheid look in de mosselpot
  • standaard mayonaise erbij
  • goede portie

Niet zo lekker!

  • frietjes mochten iets krokanter gebakken worden
  • de biefstuk iets te ver door

7enhalf

Brasserie Belle Vue, Corbiestraat 22, Mol, http://www.bellevue-mol.be/

 

 

Geef een reactie

