Eethuis Christoffel – Wijchmaal (Peer)

Heel wat jaren geleden kwam ik hier al met mijn ouders. Op zondag even naar Peer rijden om een steppengras (of zoals ze het hier noemen: ‘stoppelgras’) te gaan eten.
Enkele weken geleden was ik er met twee vriendinnen.

20170706_190459

Omdat twee van ons voor stoppelgras wilden gaan, besloten we om maar geen voorgerecht te nemen!
We bestelden daarom twee grote stoppelgras met biefstuk en champignonsaus.
Dat ze groot waren, dat was zeker zo! Ons bord lag boordevol!
De dunne frietjes werden krokant gebakken. De champignonsaus was heerlijk romig, had een goede dikte en was prima op smaak. Er zaten voldoende champignons in.
De groenten die erbij geserveerd liggen, vond ik niet zo heel speciaal. Ietwat droog ook…
Over mijn biefstuk was ik wel enthousiast. Hij werd mooi medium gebakken en ik proefde (gelukkig) geen pezen! De biefstuk van mijn vriendin had dat helaas wel. En dat verbaasde mij niets! Want ook in het verleden heb ik hier vaak een biefstuk gegeten met ‘hardere’ pezen in. En dat eet gewoon niet zo fijn! De biefstuk van haar was ook te droog gebakken. Ook een stuk dunner van formaat. Voor de prijs van 25,40 euro mag de kwaliteit van de biefstuk zeker beter!

20170706_190454

De andere vriendin bestelde twee garnaalkroketten en één kaaskroket als hoofdgerecht. Daarbij wilde ze ook graag stoppelgras.
Ze had blijkbaar grote honger want haar kaaskroket had ze al doorgesneden voordat de foto gemaakt werd! 😉
De kroketjes werden goed gebakken en waren lekker van smaak. Over de groenten was mijn vriendin minder te spreken… niet voldoende vers en weinig smaak. Ze miste toch ook wel een vinaigrette!

Na het hoofdgerecht besloten mijn vriendinnen nog voor een dessert te gaan. Het werd een speculaastiramisu en een witte mevrouw (oftewel een dame blanche) te nemen. Deze porties zagen er ook goed uit!
Het ijs smaakte romig en de saus was ruim aanwezig! Verder nog leuk versierd met de nodige chocoladeschilfers, een mikadostokje en twee oublierolletjes.
Ook de tiramisu was een succes! Hij smaakte heerlijk zoet en echt naar speculaas! Een toppertje!

Lekker!

  • ruime porties
  • krokant gebakken steppegras
  • lekkere desserts

Niet zo lekker!

  • kwaliteit van de biefstuk kan beter voor die prijs
  • droog slaatje op het bord

7enhalf

Eethuis Christoffel, Peerderbaan 65, Peer (Wijchmaal), http://www.eethuischristoffel.be

 

 

 

Geef een reactie

