Van der Valk – Nijmegen-Lent

Gisteren mijn 60ste Van der Valk hotel op de teller geplaatst! En ook nog eens een bijzonder mooie! Met onze hoekkamer hadden we een spectaculair zicht op de Waal en de stad Nijmegen. Wat een luxe!
In ons arrangement zaten ook twee etentjes in het hotelrestaurant. Dit is het verslag van onze eerste avond bij Van der Valk Nijmegen-Lent.


Het restaurant zag er enorm mooi uit… lekker ruim opgezet, sfeervol en toch ook modern. Ook het personeel was uiterst vriendelijk en heel correct.
Maar waar we eigenlijk voor kwamen, was het eten natuurlijk! 🙂

20170713_194043

Als extraatje, buiten het arrangementmenu, namen we een broodplank met een plak gezouten roomboter en de originele Heks’nkaas.  De sesambroodjes waren nog een beetje warm, hadden een krokante korst en waren heerlijk luchtig! Echt lekker! Net als de roomboter en de Heks’nkaas.


We kregen de arrangementkaart waaruit we onze keuze konden maken. Mijn vriend nam de carpaccio van rund. Bovenop lag er rucola, zongedroogde tomaten, oude kaas, stukjes amandelen en groene pesto. Het bord was goed gevuld en smaakte heel lekker.
Ik koos voor zalmfilet met een couscoussalade. Daarop lagen groene asperges en een 3 toefjes kervelmayonaise. De presentatie zag er heel verfijnd uit… ook een prachtig bord dat ik graag zelf wel in mijn kast zou willen terug zien! 🙂
De portie vond ik niet zo ruim maar de stukjes zalm waren wel geweldig lekker! In combinatie met de frisse couscoussalade was dit een mooi gerechtje!
Ook bij deze voorgerechten kregen we een plankje met dat zelfde sesambrood en een plak roomboter. Helemaal top!


Tussen het voor-en hoofdgerecht hebben we eventjes moeten wachten maar uiteindelijk werd mijn vriend verrast door een grote schnitzel. Hij mocht daarbij kiezen uit champignon-, peper- of Stroganoffsaus. Hij koos voor de eerste.
Op het bord lag verder nog een bol aardappelpuree, een gepoft tomaatje en een zoetzure salade van wortel. Die laatste had iets minder succes. En de aardappelpuree mocht iets meer kruiding hebben. De schnitzel was wel een groot succes! Erg lekker! Toppie!

Als hoofdgerecht ging ik voor de bavette. Dit stukje rund werd medium gebakken en smaakte goed bij de champignonsaus.  Verder lag er o.a. nog auberginepuree op mijn bord. Dat was lekker maar de kleur vond ik niet zo mooi overkomen in combinatie met mijn champignonsaus.
Bij de hoofdgerechten kregen we ook nog een kommetje friet en een salade. Omdat ik het extra aardappelgerecht miste (dat je vaak wel als bijgerecht krijgt bij Van der Valk), heb ik het er pas bij besteld toen de hoofdgerechten al op tafel stonden. De aardappelblokjes kwamen dus ietsje later maar waren niet helemaal echt gaar, vooral de grotere blokjes. Met de portie mayonaise smaakte het wel.

Onze nagerechten kwamen vrij vlug en zagen er goed uit. Mijn bord met cheesecake was een plaatje om te zien. Alweer zo’n fantastisch mooi bord!
De cheesecake had een goede stevigheid en de smaak zat er helemaal goed in! Heerlijk!
De koekjesbodem was ook perfect! Net als het kersenijs! Een geweldig toetje!
Alleen de koekjeskruimels vond ik smaakloos. Volgens mij miste het wel een snufje zout.

Het nagerechtje van mijn vriend werd de Vanille & Chocolade.
Bij het vanilleijs en de vanille crème, die trouwens geweldig was, zou chocoladefudge liggen. Bij chocoladefudge had ik eigenlijk een ander idee. Normaal zie je bij fudge vierkante of rechthoekige blokjes die gemaakt worden van boter, suiker en room. Dit had toch wat meer weg van een chocolademousse. Mijn vriend vond het heel intens smaken maar in combinatie met het ijs was het een goede match.

Lekker!

  • grote schnitzel en goede portie voor de carpaccio
  • bijgerechten kosteloos bijbestellen
  • vriendelijkheid van het personeel

Niet zo lekker!

  • de gaarheid van de aardappelblokjes

8

Van der Valk, Hertog Eduardplein 4, Nijmegen-Lent, https://www.valknijmegen.nl/

 

 

Geef een reactie

