Van der Valk (Wieringermeer) – Wieringerwerf

Eind mei werd mijn vader 60 jaar en daarom gingen we een weekend naar Van der Valk Wieringermeer.
Om de dag gezellig af te sluiten, kozen we ervoor om te gaan eten in het hotel.

Gelukkig zaten de meeste mensen op het terras, zodat we binnen een rustig plekje aan het raam kregen.
We besloten om een voor-, hoofd- en nagerecht kiezen van de menukaart.

Mijn ouders kozen allebei een tomatensoep met room. De soep was voldoende gekruid en er zaten genoeg gehaktballetjes in. Naast het kommetje lagen nog twee, weinig verrassende, stukjes wit stokbrood.
Mijn vriend koos als voorgerecht een steak tartaar. Dit gerecht werd koel geserveerd en was goed gekruid met tabasco, mosterd, ui en augurk. Mijn portie carpaccio had een goed formaat en smaakte prima. De pesto smaakte heerlijk bij het vlees.
We waren tevreden maar misten toch een stukje brood bij onze voorgerechten.
Voor 5,25 euro kon je dit wel bestellen maar dat vonden we toch wat teveel van het goede!

Toen de hoofdgerechten… mijn ouders kozen een varkenshaasje. Mijn vriend en ik gingen voor de tournedos. Met daarbij champignon- en pepersaus.
Voor 24 euro had het formaat van de tournedos ruimer mogen zijn. Hij was wel perfect gebakken!
Het varkenshaasje was wel voldoende groot.

De champignonsaus deed ons, qua smaak, een beetje denken aan een beroemd pakjesmerk. Maar het smaakte wel.
De tomaatjes uit de oven en de gratin werden heerlijk bereid.


Daarbij kregen we twee bakjes komkommersalade, mayonaise, één bakje friet, één bakje gebakken aardappelblokjes en een schaaltje met broccoli en bloemkool in roomsaus.
Voor 4 personen vonden we dit heel zuinig! We hadden toch minstens een dubbele portie verwacht om te beginnen.
Bijbestellen was geen probleem maar telkens met één klein bakje terugkomen, is wel erg vervelend. Zowel voor ons als voor het personeel zelf! Daarbij kwam dat de tweede portie friet ook nog eens teruggestuurd moest worden wegens ‘amper gebakken’.
We vonden het een erg vervelende situatie die beter opgelost had kunnen worden.

Om het verjaardagsdiner af te sluiten, hadden we nog een dessert gekozen. Een Van der Valk kenmerkt zich nog steeds met veel ijs op de kaart (helaas!)… maar gelukkig was er ook panna cotta en cheesecake. Ik besloot om voor die laatste optie te gaan.
En daar had ik geen spijt van! Ik kreeg een goede portie, die ook nog eens heel erg lekker was! Een mooie vaste kaastaart, leuk geserveerd en fris in combinatie met het bolletje frambozenijs.
Mijn vader was wel teleurgesteld. Zijn advocaatijs van 7 euro viel toch wel erg klein uit!
Mijn vriend had aardbeien, ijs en slagroom. Dat smaakte hem wel maar ook hij had zeker een bolletje ijs extra willen hebben.

Lekker!

  • goed gegaard vlees
  • heerlijke cheesecake

Niet zo lekker!

  • te kleine porties: tournedos, ijs en bijgerechten
  • niet zo goed gebakken friet

7

Van der Valk Wieringermeer, Terpstraat 49, Wieringerwerf, https://www.hotelwieringermeer.nl

 

 

Geef een reactie

