GETEST: Lekker Miljuschka

 

img_8665Een maand geleden vierden we pakjesavond. Als Belgische meid heb ik het van huis uit niet meegekregen om pakjesavond te vieren. En al zeker niet onder volwassen mensen.
Sinterklaas was voor kinderen en eigenlijk vind ik dat nog steeds.
Maar met een Nederlandse schoonfamilie kom je er niet onderuit… pakjesavond hoort er daar nu eenmaal bij. In november maakte ik dus mijn lijstje zodat degene die mijn lootje zou trekken op zoek kon gaan naar een cadeautje.
Maar wat moet ik nu op zo’n lijstje zetten? Een kookboek natuurlijk!

En zo kreeg ik ‘Lekker Miljuschka’ in mijn handen. De titel sprak me meteen aan en dat komt waarschijnlijk door dat eerste woord ‘Lekker’. Mijn blognaam begint ermee en ik hou ook vooral van lekker eten! Ik voelde meteen de verbondenheid. 🙂

‘Lekker Miljuschka’ is een kookboek met 255 pagina’s van Miljuschka Witzenhausen.
Deze dame ken ik eigenlijk alleen maar van de Nederlandse kookzender 24 Kitchen maar blijkbaar was ze vroeger ook VJ bij TMF.
Vroeger kookte haar oma meestal maar later probeerde ze zelf ook te experimenteren in de keuken. Omdat ze graag eens iets uitdagender at…
Tegenwoordig staan er, rond etenstijd, regelmatig vrienden voor haar deur. Ze kookt graag voor anderen en haar vrienden weten dan ook dat ze welkom zijn om aan te schuiven.
Zo zegt ze in haar boek: Eten staat voor genieten en koken is zorgen voor de mensen van wie ze houdt… samen eten is mijn leven delen. En boven alles moet het lekker zijn!

Haar boek bestaat uit verschillende hoofdstukken: ontbijt, lunch, groente, vis, vlees, cheesecake en zoet. Tussendoor staan er leuke (met een humoristische knipoog) foto’s van haarzelf en natuurlijk ook van haar gerechten.
Het boek bundelt zowel gezonde als ongezondere recepten, de ‘guilty as hell’ recepten.
Een leuke mix waar ik alleen maar blij van kan worden.
Het recept van de Franse eieren met tomaat doet me meteen aan mijn jeugd denken. Want ook mijn moeder maakte dat graag klaar. Maar zelf vond ik dat niet zo’n succes, moet ik eerlijk toegeven.
De lekker belegde broodjes doen me watertanden, net als haar geweldig uitziende cheesecakes! Die moet ik zeker eens proberen.
Ook de pasta met lamssaus en de uiensoep zien er smaakvol uit!


Met het recept van de kokosmakronen ben ik alvast aan de slag gegaan en heb je misschien al wel voorbij zien komen op mijn blog. Je kunt ze hier terugvinden.
Ook de Southern Fried chicken stond met oud en nieuw op tafel.


Maar niet alle gerechten spreken me aan! Sommige gerechten vind ik wat te bewerkelijk en misschien ook wat te vreemd (of te duur?) zoals de mergpijpjesboter, de ‘Holy Crab’, de gans en de octopus.
Maar gelukkig blijven er nog een heleboel recepten over die voor mij wel de moeite zijn!

Kortom… 2017 wordt een lekker (Miljuschka) jaar!

Geef een reactie

