Yip & Yang’s Goya – Tiel

Wat een gezellig centrum heeft Tiel! Daar kwamen we begin december achter toen we er waren voor een weekendje weg.
Heerlijk over de markt struinen en een terrasje doen met het draaiorgel spelend op de achtergrond.

Na een bezoek aan het Flipje en streekmuseum Tiel kregen we toch wel honger. En na wat online opzoekwerk kwamen we bij het sushirestaurant ‘Yip & Yang’s Goya’ uit, gelegen op hetzelfde plein als het museum.
Eigenlijk waren we er al viermaal langs gelopen, zonder het opgemerkt te hebben. Een beter uithangbord zou wel gewenst zijn.

Bij het binnenstappen in dit sushirestaurant kreeg ik een ietwat beklemmend gevoel. De tafeltjes staat er allemaal vrij dicht op elkaar en qua sfeer trok het me ook niet meteen aan. Gelukkig kregen we een tafeltje dat aan de zijkant, net voor de keuken, lag.
De vloer ernaartoe voelde wel wat plakkerig onder mijn schoenen.
Maar eens ik zat, zat ik ook goed.

Velen van jullie zullen wel weten dat we vaker naar een sushirestaurant gaan maar hier werkt het net wat anders. Waar je meestal 5 gerechtjes per ronde 5 (per persoon) kunt bestellen, bestel je er hier maar 3 per persoon. Ook zijn de porties vaak iets kleiner dan elders. Je krijgt hier vaak twee sushiporties in plaats van drie. Voor alle zekerheid vroegen we of we dan ook meer dan 5 rondes konden bestellen als we niet voldoende zouden hebben gegeten. En dat was dan ook geen probleem. Dan kregen we gewoon een nieuwe bestellijst.

De menukaart bevat een heleboel heerlijke gerechten, van de grill of gefrituurd. Maar ook een heleboel verschillende sushi. We proberen van alles wat te proeven van de kaart. Zo bestellen we onze favorieten: de gegrilde zalm, ebi tempura maki, crispy maki, temaki’s en de paling roll.
De porties van de sushi zijn mooi van grootte en hebben een goede verhouding tussen rijst en inhoud. Ze komen ook leuk op tafel. Het personeel doet zijn best om de sausjes en viskuit er mooi op te decoreren. En dit met een topsnelheid want we hoeven echt amper te wachten.
Dat de sashimi zonder meerprijs te verkrijgen is, is een groot pluspunt. Het zijn ook drie mooie, dikke plakken. De temaki met de gebakken garnaal zie je niet vaak op een sushikaart staan. En dat is voor ons dan ook een reden om hem te bestellen! Voor mij is de saus wel te pittig. Mijn vriend kan er wel van smullen. Net als van de eendenborst… dat krokante korstje kan hem wel bekoren. Ik vind de ossenhaas echt perfect! Heerlijk mals gebakken!
De fruitsushi is er ook eentje die je niet vaak tegenkomt en wat vond ik hem lekker! Mede dankzij de crunch aan de zijkant vond ik dit echt een geslaagd hapje!
De pasteitjes worden trouwens ook geproefd…
Ik vond de Japanse pasteitjes heel smakelijk. De vleespasteitjes waren iets minder mijn ding, iets te vast qua inhoud. De appelpasteitjes waren een leuk alternatief voor de gebakken banaan.

Hoewel we het interieur niet zo uitnodigend vonden, hebben we hier wel heerlijk gegeten!

Lekker!

  • alle gerechten zijn inbegrepen, geen gerechten met meerprijs
  • heerlijke sausjes over de sushi
  • mooie gerechten, smakelijk bereid
  • snelle service

Niet zo lekker!

  • weinig sfeervol

9

Yin & Yang’s Goya, Plein 21 – 25- 27, Tiel, http://www.sushirestaurant-goya.nl/

 

Geef een reactie

