Het ketelke – Bocholt

 

 

Vriendinnenavond! Tijd om een, voor ons, nieuw eetadresje te testen. Dit keer in Bocholt, bij Het Ketelke. Ik was er al zo vaak langs gereden op weg naar Bree maar dit keer stapte ik er ook eens binnen. Gelukkig was ik in het fijne gezelschap van twee vriendinnen.

Dit restaurant is niet zo groot. Het voelde alsof we binnenstapten in een woonkamer. De tafels gedekt met wit tafellinnen. Gewoon netjes maar ook niet chique. En dat is ook prima!
We kregen een tafeltje, centraal in het restaurant.
Na het bestellen van onze drankjes en gerechtjes kregen we een amuse aangeboden. Dit werden de huisgemaakte vleeskroketjes.
Een restaurant scoort altijd punten bij mij als ze een huisgemaakte amuse aanbieden. En zeker als het nog goed smaakt ook! Want dat deed dit kroketje wel. Lekker gevuld, krokant gebakken en heerlijk met dat sausje. Prima!

img-20161021-wa0006

Het duurde wel even voordat we onze voorgerechten kregen maar wat zag het er goed uit!
Aan saus geen gebrek in de garnalencocktails van mijn twee vriendinnen!

De hoeveelheid garnalen was ook prima en het gerecht smaakte hen goed. Ik vond dat de garnalen- en kaaskroket ook erg leuk gepresenteerd werden op mijn bord.
Het korstje was ook dit keer weer krokant. De kaaskroket had voldoende kaassmaak. Bij de garnalenkroket mocht dat nog iets intenser zijn.
We waren heel tevreden en keken uit naar ons hoofdgerecht.

img-20161021-wa0005

img-20161021-wa0001

Mijn ene vriendin bestelde de garnalen in room. Dit werd bord van groot formaat! Ze kreeg acht garnalen met in het midden een romige, iets pikante saus. Ze vond het heerlijk!

Mijn andere vriendin en ik gingen voor een biefstuk. Ikzelf heb mijn biefstuk graag saignant en dat werd het ook! Mijn biefstuk werd heerlijk mals gebakken en was goed dik. De champignonsaus lag ook rijkelijk op mijn bord. Hij mocht wel iets steviger geweest zijn maar qua smaak was het prima.
Mijn vriendin vond haar ‘goed gebakken’ biefstuk helaas minder geslaagd. Zij had ook een dunnere lap vlees die eigenlijk te taai gebakken was. Zij was teleurgesteld.

Bij onze hoofdgerechten kregen we ook een kom, goed gebakken, friet met mayonaise.


Een etentje met vriendinnen is niet helemaal geslaagd als we geen dessert nemen. Dus bestelden we tweemaal de chocomousse en een dame blanche.
De chocomousse werd strak opgespoten in een groot glas met daarbij een bolletje ijs en een glaasje advocaat.
De dame blanche werd geserveerd met een kannetje chocoladesaus.
Een prima afsluiter van ons etentje!

Lekker!

  • de biefstuk ‘saignant’ was perfect gebakken
  • grote hoeveelheid saus
  • vriendelijke bediening
  • huiselijk sfeertje

Niet zo lekker!

  • de andere biefstuk was te taai geworden
  • de smaak van de garnalenkroket mocht iets intenser

Onze persoonlijke punten lagen dit keer ver uit elkaar. Vandaar de gemiddelde score van …

7enhalf

Het ketelke, Hamonterweg 185, Bocholt (Lozen)

Geef een reactie

