Yakitori & The Sushies – Eindhoven

 

Vakantie… tijd om nog eens een nieuw sushirestaurant te testen.
Dit keer werd het Yakitori & The Sushies.
Dit restaurant bestaat al sinds 1999. Een restaurant met jarenlange ervaring dus…
Het restaurant is niet heel groot maar wel sfeervol en hedendaags ingericht.
We krijgen een ruime 4-persoonstafel, net naast de bar.

Dit restaurant werkt met het welbekende all you can eat-concept.
Hier kun je onbeperkt genieten, gedurende 2,25 uur. In elke ronde kun je, per persoon, 5 gerechtjes aanduiden op het kaartje.
De kaart ziet er prima uit. Ze hebben verschillende soorten sushi. De ebi tempura maki en de crispy maki staan hier ook op de kaart en die gerechtjes maken me altijd gelukkig.
Twee gerechten met sashimi kun je bestellen met een meerprijs van 2 euro per portie. En als dessert kun je maximaal 1 bolletje ijs bestellen. Dat stond helaas niet op de online-menukaart maar zagen we pas in het restaurant zelf.


We bestellen allerlei verschillende soorten sushi.
Het fijne is dat je hier de sushi hier allemaal samen op een plankje krijgt.
We moeten ook niet lang wachten.
Het valt op dat elke portie sushi hier enorm groot is. Ik eet mijn sushi altijd met mijn handen en het viel me ook op dat de rijst heel kleverig is. Mijn favoriete sushi, de ebi tempura en crispy maki’s, vond ik minder spectaculair. De smaak vond ik vrij vlak.
Misschien komt dit door de grote hoeveelheid rijst en daarbij het grote formaat.
De maki met gebakken kip vonden we dan wel weer beter dan bij vele andere sushirestaurants. De kip was nog heel sappig binnenin.
De Tuna Love Heart is een sushi die we nog nooit gezien hadden. Die wilden we natuurlijk graag proberen. Hier ligt een plakje verse tonijn rondom de rijst waardoor de sushi genoeg smaak heeft. Dit was heerlijk!


Mijn vriend is grote liefhebber van de temaki. Deze hoorntjes waren enorm dik gevuld waardoor ook hier de hoeveelheid rijst teveel was.
Er zat wel een goede hoeveelheid saus in.

De gunkans met maïs- en avocadosalade vond ik erg lekker en ook smeuïg.
Ze waren wel wat groot waardoor het proppen is om ze in één keer naar binnen te werken.

Naast sushi hebben ze ook warme en gefrituurde gerechten op de kaart.  Hiervan probeerden we er ook enkele: de ossenhaasblokjes, de kip- en garnalenpasteitjes en de gebakken zalm. De ossenhaas was heel mals en heerlijk van smaak! Echt super! De pasteitjes smaakten ook goed! De zalm werd mooi gebakken en had een heerlijk sausje.
De porties van de warme gerechten zijn hier kleiner ten opzichte van andere restaurants. Maar dat vind ik net positiever. Zo kun je er ook meer proeven!

Als afsluiting kozen we nog voor een bolletje straciatella en groene thee ijs.

1-DSCN0031

Het was aangenaam om hier te eten.
Maar door de grote hoeveelheden rijst in de sushigerechten zaten we al vlug vol. Meer dan 3 rondes ver kwamen we niet, met het gevolg dat we ook wel vrij snel weer klaar waren.

Lekker!

  • mooi gebakken zalm en ossenhaas
  • mals gefrituurde kip in de maki

Niet zo lekker!

  • te grote sushirollen waardoor je heel vlug verzadigd bent
  • vrij vlakke smaak (te grote hoeveelheid rijst)

7

Yakitori & The Sushies, Grote Berg 30, Eindhoven, http://www.yakitori-sushi.nl/

Geef een reactie

