FOODBLOGSWAP: Gegrilde courgette en brie salade

Zoals elke maand doe ik graag weer mee met de Foodblogswap.
Deze maand mocht ik een recept kiezen van Easy Daily Food. Dit blog staat voor gezond, snel en makkelijk koken. De dame achter het blog is 31 jaar oud en vindt het erg leuk om recepten te delen met anderen. Vandaar dat ze eind 2014 gestart is met haar eigen blog.

Op een gegeven moment lag er nog een grote courgette op mij te wachten. Het leek me goed om deze nog even te gebruiken zodat hij niet bij het groenteafval zou belanden (zoals té vaak bij mij).
Ik ging dus op zoek naar een lekker recept en kwam zo bij de ‘gegrilde courgette & brie’ uit.
De rucola, brie en de courgette had ik in huis! Dus met een paar kleine veranderingen leek me dit een ideaal gerechtje voor de Foodblogswap!

1-IMG_8522

Ingrediënten (voor 4 personen):

  • 1 kleine courgette
  • 1 grote perzik
  • 60 gram rucola
  • 6 plakken brie
  • 8 verse dadels
  • 60 gram diepvrieserwten
  • handvol ongezouten walnoten
  • olijfolie
  • 2 eetlepels honing
  • peper
  • zout

Bereiding:

  • Kook de erwten in water gedurende een 2 à 3 minuten. Giet af en spoel met koud water.
  • Verwarm de grill of grillpan.
  • Snijd de courgette in dunne plakjes van een halve centimeter dik. Bestrooi ze met een beetje zout.
  • Snijd de perzik in blokjes.
  • Snijd de dadels door de helft en ontpit ze.
  • Snijd de brie in dunne plakjes en daarna in blokjes.
  • Smeer de bodem van de grill in met wat olijfolie.
  • Bak de courgette zo’n 3-tal minuten tot ze mooi gegrild zijn. Draai indien nodig nog even om.
  • Verdeel de rucola over een bord. Leg hierop de brie en perzik.
  • Werk af met courgette, erwten en walnoten.
  • Besprenkel met een beetje honing en kruid eventueel nog met een beetje peper en zout.

 

8 thoughts on “FOODBLOGSWAP: Gegrilde courgette en brie salade

    • Goedemorgen,
      De Foodblogswap is erg leuk om andere blogs en recepten te leren kennen. Hij wordt georganiseerd in de facebookgroep ‘Foodbloggers’. Om hier binnen te komen moet je een foodblog bezitten met minstens 20 verschillende eigengemaakte recepten. Hoe je je in de toekomst aan kunt melden, kun je daar lezen.
      Bedankt voor jouw reactie trouwens en veel succes met het opzetten van jouw blog!

      • Bedankt, ik ben nog niet zover maar recepten genoeg, ik ben al jaren bezig met smulweb en daar staan er al heel veel op, het wordt een kwestie van werken want ik snap nog niet veel van het programma maar elke dag wat nieuws 😉

Geef een reactie

