Van der Valk – Uden

Op maandag 2 mei boekte ik een Dinerspecial bij Van der Valk in Uden. Dit was een arrangement met een nachtje weg, ontbijt en een 3-gangenkeuzemenu.
Het hotel in Uden is prachtig! Nog maar een paar jaar oud en gewoon erg goed!

In het restaurant kregen we een rond tafeltje aan het raam en werden we ontvangen door een uiterst vriendelijke ober die ons de hele avond met een glimlach bediende.
We kregen een kaartje met het keuzemenu. Er waren telkens 4 keuzemogelijkheden, waaronder ook vegetarische gerechten. Wel jammer dat er twee keer een soep als voorgerecht werd vermeld.

1-DSCN8077

Als voorgerecht namen we de carpaccio en tomatensoep. Daarbij kregen we nog een klein broodmandje met een grote portie fleur de sel boter. Gezouten boter kan me altijd wel bekoren. Dit ging er dus vlotjes in. Een broodje extra had me zeker nog wel gesmaakt!

De tomatensoep was goed gekruid en bevatte een heleboel balletjes. Mijn moeder vond het heerlijk!
Mijn carpaccio kwam goed koel op tafel en zag er prachtig uit met al die strepen truffelmayonaise. Ik ben niet zo’n fan van radijsjes maar deze waren mooi dun gesneden en dan smaken ze ook wel met een beetje mayonaise erbij!
Ik was heel blij met mijn gekozen voorgerecht! Perfect was het!

Als hoofdgerecht namen we de varkenshaas en de schnitzel.
Bij de varkenshaas zat een bospaddenstoelensaus. De paddenstoelen waren ruim aanwezig. Het bordje vond ik qua presentatie wel wat rommeliger en weinig kleur bevatten. Het vlees smaakte goed, was ook prima gekruid maar mocht nog een tikkeltje malser. Vooral omdat de varkenshaas op bepaalde punten wat dunner gesneden was.

De schnitzel vond ik heerlijk en de remoulade echt goed! Dat klein beetje aardappelgratin smaakte ook naar meer! Wel miste ik wat warme groenten bij dit gerecht.
Gelukkig kregen we er ook nog wat friet bij, salade, appelmoes (met kers) en mayonaise.

Om ons etentje af te sluiten koos ik voor het nagerecht met de cheesecake. Dat leek me gewoon het lekkerste en ijs neem ik niet zo vlug op restaurant. Mijn moeder bestelde een koffie met bonbons.
Het bordje met de cheesecake zag er leuk uit met al dat roze van de frambozen. Maar toch had ik eigenlijk meer een taartje verwacht. Nu waren het ijsbolletjes, mousses en een macaron. Het ijs smaakte lichtzuur door de frambozen. De smaak van de mousse kon me iets minder bekoren. De gesuikerde pistaches die er her en der lagen, vond ik het meest lekker.

Lekker!

  • mooi gekoelde carpaccio met heerlijke truffelmayonaise
  • goed formaat, krokante schnitzel
  • vriendelijke bediening

Niet zo lekker!

  • cheesecake was niet echt een ‘cake’
  • gemis aan warme groenten bij het hoofdgerecht
  • varkenshaas mocht iets malser

7enhalf

Van der Valk Uden, Rondweg 2, Uden, https://www.hoteludenveghel.nl/

Geef een reactie

