GETEST: Fruitpoffertjes Jumbo

In Nederland groeit iedereen op met poffertjes. Poffertjes zijn eigenlijk een soort kleine pannenkoekjes die graag gegeten worden door jong en oud.
Zelf at ik ze, als Belg zijnde, pas rond mijn 25ste levensjaar. Als ik me goed herinner, was dit tijdens een dagje weg in een Nederlandse dierentuin.
Met een portie roomboter erbij en de nodige poedersuiker was dit gerecht echt een feestje!

Maar heel gezond waren die poffertjes niet!
Daarom komt Jumbo nu met de gezondere versie: de fruitpoffertjes.
Ze bestaan voor 40% uit fruit. Ze bevatten alleen maar natuurlijke suikers.
Tevens bevatten ze minder verzadigde vetten en zitten ze vol met vezels!
Jumbo brengt twee varianten: appel-rozijn en banaan.

Ik had geluk want ik mocht ze uittesten!

De 24 poffertjes zitten in een plastic zakje dat je makkelijk open kunt scheuren.
Ze zijn ook enorm makkelijk te bereiden. Ze kunnen verwarmd worden in de pan, in de oven of magnetron.

Maar hoe vind ik ze nu…?
De poffertjes ruiken al heerlijk bij het openen van de verpakking. De geur van fruit komt je tegemoet.
Ik heb de helft van elke pak fruitpoffertjes in de pan verwarmd en de andere helft in de magnetron.
Het nadeel van de pan is dat je er echt goed bij moet blijven (zodat ze niet zwart worden!).
Ze slorpen natuurlijk ook wel de nodige portie boter op waardoor ze minder ongezond worden.
Het verwarmen in de magnetron is het makkelijkst maar hierdoor worden ze wel iets slapper dan in de pan. Toch gaat hier mijn voorkeur naar uit.
De smaak zit helemaal goed. De banaan komt sterk naar voren en is mijn favoriet!
Bij de appel-rozijn is de appelsmaak duidelijk te herkennen maar de rozijn iets minder.

Voor mij zijn deze fruitpoffertjes lekkerder dan de gewone variant!
Dat fruitsmaakje voegt iets toe waardoor een extra topping (slagroom of boter) eigenlijk overbodig wordt. Zo kun je dus verantwoorder genieten van poffertjes!

Ze zijn verkrijgbaar in bijna alle Jumbo winkels en kosten 1,89 euro per zakje.

12 thoughts on “GETEST: Fruitpoffertjes Jumbo

  1. Ohhhh die moet ik ook snel proberen. Ik ben gek op banaan, maar niet op appel/rozijn dus het wordt sowieso die met banaan. Super goede tip1

Geef een reactie

