FOODBLOGSWAP: Orzo met rode pesto

Deze maand mocht ik koken van ‘Kook Eet Deel’. Dit foodblog is van Marjolein.
Ze wil graag gezond koken en dat zonder gebruik te maken van pakjes en zakjes.
Ze vindt het ook enorm leuk om nieuwe ingrediënten uit te proberen.

Marjolein heeft een overzichtelijk foodblog met duidelijke foto’s.
Ik zag veel recepten voorbij komen met feta, couscous en kikkererwten. Laat dat nu net de dingen zijn waar ik niet zo heel ‘verkikkerd’ op ben en waar ik vriendlief ook niet heel blij mee maak.
Gelukkig zag ik wel enkele heerlijke salades staan met pasta.

Uiteindelijk koos ik voor de pastasalade met rode pesto.
Het is  een pasta die je een mum van tijd op tafel hebt staan.
Bij de Foodblogswap is het de bedoeling dat je ook enkele variaties aanbrengt op het oorspronkelijke gerecht.
Zo gebruikte ik orzo (een pasta die eruitziet als rijst en waar Marjolein ook regelmatig gebruik van maakt), bosui en basilicum in mijn recept.
De rucola liet ik achterwege.

fbs mei.jpg

Ingrediënten:

  • 250 gram orzo
  • potje rode pesto (AH, 90 gram)
  • 1 rode paprika
  • 1 potje zongedroogde tomaten (AH, 130 gram uit de koeling – tapas)
  • 12 kleine trostomaatjes
  • 1 stengel bosui
  • 16 grote blaadjes basilicum
  • 1 zakje mozzarella bolletjes (150 gram, Galbani)
  • olijfolie
  • eetlepel balsamico
  • peper
  • zout

Bereiding:

  • Verwarm de oven voor op 180 graden.
  • Doe de trostomaatjes in een bakblik. Besprenkel met balsamico en kruid met peper en zout. Zet zo’n 8 minuten in de oven.
  • Kook ondertussen de orzo volgens de aanwijzingen van de verpakking. Giet daarna af, spoel met koud water en houd apart.
  • Snijd de paprika ondertussen in kleine blokjes.
  • Snijd de zongedroogde tomaatjes in kleine stukjes.
  • Snijd de bosui in fijne ringetjes.
  • Knip de basilicumblaadjes fijn met een schaar. Houd er een paar achterwege voor de garnering.
  • Roer de pesto en basilicum door de pasta.
  • Roer er dan de groenten doorheen.
  • Werk af met de mozzarella, rucola en trostomaatjes.

 

Geef een reactie

