Central – Neerpelt

Eens in de 3 maanden ga ik met twee vriendinnen een avondje uit eten.
We komen dan vaak in het Belgische Neerpelt terecht om een hapje te eten. De brasserie ‘Central’ was een adresje waar ik nog nooit geweest was.
Deze brasserie ligt tegenover de kerk.

Deze brasserie is eigenlijk een soort eetcafé. Je kunt er aan de toog zitten om een pint te drinken maar je kunt ook gewoon aan één van de tafels zitten om iets lekkers te gaan eten.
Op de kaart vind je zowel lunch- als dinergerechten.
De prijzen zijn schappelijk. Buiten de gewone hoofdgerechten als een filet pur, stoofvlees en vidé vind je hier ook enkele suggesties zoals de varkenswangetjes.

De bediening werkt heel vlot. Wanneer we klaar zijn met eten of iets anders nodig hebben, wordt dit vlug gezien. Dat is fijn. Ze zijn hier ook erg vriendelijk en vrolijk in de omgang. Het geeft een ontspannen sfeer.

Maar nu het eten…
Als voorgerecht namen we de tomatensoep, de truffelravioli met salieboter en de kaas-en garnalenkroket.
De gepureerde tomatensoep kwam dampend heet op de tafel. Ze was mooi gekruid en had een goede dikte. De truffel kon je duidelijk proeven bij de ravioli.
Mijn kaaskroket (die gemaakt werd door het Catharinadal in Achel) had een stevige vulling en een mooie krokante korst. De kaassmaak was goed aanwezig. De garnalenkroket was ook lekker maar voor mij wel een tikkeltje te zout van smaak.
Bij deze gerechten kregen we ook nog wat zachtere bolletjes brood en bruin stokbrood met boter.

Ook over de hoofdgerechten waren we tevreden. We kwamen niets tekort!
Goede porties, voor elke persoon een vol kommetje friet en een bakje mayonaise… niets te klagen. Hij was ook prima gefrituurd!
Het stoofvlees werd mals gestoofd en had een mooie gebonden saus die erg smaakvol was.
De salade met de scampi’s was goedgevuld en er werd een lekkere dressing bij geserveerd.
Ik vond mijn konijn ook geslaagd. Ik was erg blij met de pruimen en de rozijnen in de saus. Dat gebruik ik zelf ook altijd in mijn konijnrecept. Bovenop de saus lagen ook enkele plakjes warme appeltjes. Thuis is mijn saus nog wel een tikkeltje zoeter maar ook deze vond ik zeker oké. Ik heb mijn konijn met plezier opgegeten maar het was een flinke portie. Bij dit gerechtje miste ik wel nog een kommetje groenten.

1-DSCN7933 1-DSCN7934

Een uurtje later bestelden we dan ook nog een dessertje. We kozen de dame blanche en de moelleux. De moelleux had aan de rand een krokant gebakken korstje. Bovenop en binnenin was hij zacht en vloeibaar. De chocoladesmaak was krachtig maar wel enorm lekker!
De saus van de dame blanche was daarentegen weer erg mild.

We hebben genoten van ons avondje bij de ‘Central’. Zeker een fijne plek waar je genoeg en lekker kunt eten tegen een redelijke prijs.

Lekker!

  • ruime porties
  • vlotte en vriendelijke bediening
  • voor ieder een ruime portie friet
  • goede sauzen

Niet zo lekker!

  • garnalenkroket was ietsje te zout
  • een kommetje met groenten zou zeker mogen bij de konijn

9

Brasserie Central, Kerkstraat 16, 3910 Neerpelt

Geef een reactie

