Winnaar Foodblogevent februari 2016

In de maand februari mocht ik het Foodblogevent organiseren.
Ik koos voor het thema ‘aardappel’ omdat deze knol tegenwoordig meer en meer verdrongen wordt door quinoa, bulgur en de peulvruchten.

Het leek me een toegankelijk thema voor de foodbloggers onder ons.
Maar helaas, na de nodige promotie op Facebook en Twitter, staat de stand vandaag op 5 ingezonden gerechten. Toch wel een teleurstelling voor zo’n simpel te gebruiken ingrediënt waar je zo mee kunt variëren.

Toch ben ik natuurlijk erg blij met die 5 foodbloggers die een mooi recept ingestuurd hebben.
Ik zet ze dan ook graag op een rijtje:

De eerste inzending kwam al op de vierde dag van de maand.
Deze was van ‘KitchenTableHappiness’ . Ze heeft twee recepten met aardappels gecombineerd in één blog. Zo had ze een recept voor frietjes van aardappel (en knolselder). Dit combineerde ze met verse remouladesaus. Jammie! Frietjes scoren altijd wel bij mij!
Het tweede recept in haar blog was die van de knolselder-aardappelpuree. Het recept stamt uit 1929 maar ze heeft haar korte herwerkte versie ook getypt. Vooral het mespuntje suiker door de puree vond ik apart. Dat moet ik zeker eens proberen.

De tweede inzender ‘Samen Bourgondisch’ maakte een stamppot met aardpeer, salie en rookworst. Echt zo’n winterse inzending.
Voor mij was februari toch ook wel de maand van de stamppotten! Maar deze combinatie is nog helemaal nieuw. Ik heb ooit één keer met aardperen gekookt en mijn recept was helemaal mislukt. Telkens als ik ze in de winkel zie liggen, denk ik er aan terug. Dit lijkt me een leuk recept om eens uit te proberen, om zo mijn aardpeer-vrees te overwinnen!

Marleen van ‘Share Love Not Secrets’ maakte geroosterde aardappelen met knoflook en wortel. Ze noemt het zelf een saai maar wel lekker maaltje!
Het recept is misschien niet zo bewerkelijk maar het oogt wel erg mooi (ook een prachtige foto waar ik jaloers op word). Ik verbaas me altijd over die dunne plakjes die mensen kunnen snijden. Zo netjes!
Ik ben ook wel een voorstander om aardappels in de oven te laten garen. Lekker makkelijk en toch ook heel smakelijk met die toevoegingen van knoflook, citroen en ui. Je hoeft er alleen wat geduld voor te hebben. Een mooi recept!

Annemieke van het blog ‘Eet het beter’ heeft ook zo’n soortgelijk ‘Hasselback’ aardappelreceptje ingezonden als Marleen.
Ook zij koos ervoor om de aardappel met dunne plakjes in te snijden en daarna in de oven te garen. Dit kan dus niet anders dan lekker zijn!

Het vijfde en laatste recept komt van ‘Oesters en Uien’. Zij stuurde een aardappeltortilla in met broccoli en chorizo. Een ideaal gerechtje om restjes op te maken. Het ziet er ook nog eens lekker uit!  Dat hou ik dus in mijn achterhoofd want ik gooi vaak teveel restjes gewoon weg!

 

En nu de winnaar!
Ik geef de fakkel door aan Deborah van ‘Samen bourgondisch’. Zij mag in maart het foodblogevent op haar blog organiseren. Ik wens jou veel succes toe met het bedenken van een nieuw thema.

 

 

 

 

 

 

 

4 gedachtes over “Winnaar Foodblogevent februari 2016

  1. Samen Bourgondisch zegt:

    Wauw, wat leuk dat ik heb gewonnen! Je moet deze stamppot met aardpeer zeker een keer proberen, ik weet zeker dat je dan over de aardpeer-vrees heen komt! Zo at ik eigenlijk nooit stamppot omdat ik het niet zo lekker vind, maar deze vind ik echt lekker!

Plaats een reactie