Samoerai – Geldrop

Na een vakantiedag met storm en regen leek het ons leuk om even een nieuw adres te testen voor sushi.
En daarom reden we richting Geldrop, in Noord-Brabant.

Ook hier geldt het all you can eat- concept. Onbeperkt eten, gedurende 2,5 uur. Op hun website zag ik alvast de kaart en mijn favoriete sushi stond er ook op: de gebakken garnalenrol en de crispy maki. Dat zou dus wel goedkomen!

Bij aankomst was ik een beetje voorzichtig… zou dit goed gaan komen? Dit kwam door het aanzien van het pand. Heel basic en oubollig. Alsof de tijd er is blijven stilstaan.
Bij het binnengaan staan en zitten er al enkele mensen, in het restaurant, te wachten op hun afhaalbestelling. Een apart wachthoekje zou toepasselijker zijn geweest.
Het restaurant is verder erg leeg qua decoratie. Aan de wand hangen schilderijen en enkele zwaarden. Het mist sfeer. De muziek draait heel rustig op de achtergrond en er zijn een paar tafeltjes bezet. Het is er enorm stil. Ik durfde er bijna niet te praten.
Een bloeiende zaak lijkt dit niet te zijn… of zit iedereen in de kroeg met carnaval?

We worden vriendelijk maar heel stilletjes, haast voorzichtig, ontvangen door de bediening.
We bekijken de kaart en duiden onze voorkeuren aan op de lijst.
Het kaartje wordt vlug opgehaald en onze gerechten komen al snel op tafel.

Het ziet er allemaal netjes uit! Ook qua smaak zit het volledig goed!
De temaki rollen zijn niet zo dik maar smaken wel uitstekend. De temaki met de gebakken garnaal zie je niet zo vaak op de kaart. Ook de temaki met avocado kan me bekoren. Heerlijk smeuïg! Mijn vriend geniet vooral van de temaki met rauwe zalm.

1-20160208_191131_resized

De maki met zalm en mango smaakt ook goed. Heerlijk met die frisse mangosaus eroverheen. De crispy en dragon roll kunnen me ook bekoren en worden meermaals besteld. We genieten van de sushi! Hij is mooi gerold en prima van smaak.

De gunkan met zalm is ook een aanradertje.

Een pluspunt is dat er ook zalmsashimi, zonder meerprijs, besteld kan worden. Zo’n verse plakjes zalm zijn altijd heerlijk!

Natuurlijk bestellen we ook wat warme gerechten. Want ook deze vind je op de kaart!
Mijn vriend gaat, zoals altijd, voor de gebakken zalm. En ik kies de pasteitjes, groenten in tempurabeslag en de gebakken courgette.
De courgette is mooi beetgaar en smaakt prima in dat sausje met die sesamzaadjes. Het tempurabeslag rondom de groenten is knapperig gefrituurd en de pasteitjes smaken me ook.
Babi pangang is een favoriet gerechtje als we Chinees bestellen. Dit stond hier ook op de kaart en werd natuurlijk ook geproefd. Het vlees was mooi krokant gebakken. De saus kon ons iets minder bekoren.

Ook bij de nagerechten heb je voldoende keuze. Je kunt hier kiezen uit vier verschillende ijssoorten, crème brûlée, cake, zoete broodjes, fruit en gebakken fruit.
Als er zoete broodjes op de kaart staan, wil ik die altijd proberen. Er staan zowel gefrituurde als gestoomde op. Het smaakt prima in combinatie met dat witte sausje maar toch heb ik ze ooit smakelijker gehad.
De crème brûlée wordt in een klein bakje geserveerd. Hij is lekker, net zoals de bolletjes ijs.

Helaas mist dit restaurant de nodige sfeer maar het eten was wel erg lekker!

Lekker!

  • sushi smaakt goed en is mooi gerold
  • snelle bediening
  • zalmsashimi zonder meerprijs

Niet zo lekker!

  • het restaurant mist sfeer

7enhalf

Samoerai, Nieuwendijk 3, Geldrop, http://www.samoeraigeldrop.nl/

 

 

 

 

 

 

 

Een gedachte over “Samoerai – Geldrop

Geef een reactie

