Italiaanse producten – Amesi

Zijn jullie ook zo dol op Italiaanse producten?
Dan is de webshop van Amesi de hemel voor jou!
Amesi heeft een groot assortiment producten uit Sicilië, Toscane en La Marche. De producten zijn met de grootste zorg bereid en worden geïmporteerd bij de lokale producenten en boeren. Er wordt alleen maar gewerkt met eerlijke ingrediënten. Er worden geen kunstmatige toevoegingen gebruikt.
Zo krijg je de exclusieve smaken uit Italië zo op jouw bord.

Ik kreeg enkele weken geleden een mooi pakket toegestuurd.
Zo kreeg ik twee pakjes pasta: tagliatelle met sinaasappel en inktvispasta (fusilli).
Tagliatelle met sinaasappel? Inderdaad… wat apart!
Deze pasta wordt gemaakt van scharreleieren en durum tarwe, aangevuld met sinaasappelen. Zo krijgt de pasta een frisse smaak. Hij is ook binnen 1 à 2 minuten klaar.
Heerlijk met een stukje vis erbij.

De inktvispasta gebruikte ik deze week. De zwarte kleur komt door de inkt van inktvissen. Hij past uitstekend bij vis. Maar ik maakte er een lauwwarme pasta met geitenkaas van.
Je ruikt inderdaad de zee in de pasta. Een heel speciale geur die niet te vergelijken is met gewone pasta. Na het koken is hij mooi stevig en smaakt heerlijk!


Ik gebruikte deze inktvispasta in combinatie met de truffelproducten die ik ook kreeg toegestuurd:  truffelolie, truffelboter en truffelhoning.
Bij opening van deze producten komt de truffelgeur je tegemoet! Wauw. Erg smaakvolle producten. Vooral die honing met truffel vond ik erg uniek. Dat had ik nog nooit eerder gehad.
De truffelboter gebruikte ik ook om aardappeltjes in te bakken. Wat een aroma komt er dan vrij! Heerlijk!
Als afwerking voor de pasta gebruikte ik nog een verbrokkeld pistachekoekje! Eigenlijk een dessertkoekje maar ik vond het zoete wel erg lekker in combinatie met de geitenkaas. Deze knapperige koekjes zijn trouwens geweldig! Echt een aanradertje! Helaas is het pakje zo klein… het smaakte naar meer!

1-IMG_8164

Nog zo’n lekker product is de nougat. De site meldt dat het een harde nougat is maar ik vond hem toch lekker zacht. De reep is enorm goed gevuld met pistachenoten!
Erg lekker bij een dessertje of om te smullen bij de koffie!

 

Verder zaten er nog leuke producten in dit pakket: de rode wijnsaus met de smaak van zwarte bessen en chocolade, brushettakruiden, appeljam, Italiaanse ui en artisjokken op zonnebloemolie.

De komende weken zal ik deze producten verder testen. Volg Instagram en Twitter om mijn bevindingen te lezen.
Het recept voor mijn gemaakte inktvispasta staat binnenkort online.

http://www.amesi.nl/

 

Geef een reactie

