Van der Valk – Goes

Soms neem je wel eens een spontane beslissing… Dit was er zo eentje.
We boekten een lastminute naar het Van der Valk hotel Goes.
Mijn vriend en ik zijn allebei grote Van der Valk fans en vinden het leuk om in zoveel mogelijk verschillende Valkhotels te logeren.
Dit hotel in Zeeland ligt op bijna twee uurtjes rijden van huis.
Het leek ons een goed idee om dan ook meteen iets te eten ’s avonds.

We kregen een tafeltje in een kleiner zaaltje (de zaal met aansluitend de bar). De ruimte vond ik iets minder gezellig als in andere hotels waar ik gegeten had. We kregen een grotere ronde tafel om met zijn twee aan te zitten.
De vriendelijke bediening gaf ons de menukaart voor het diner en een knabbeltje met olijven.

Bij het onderdeel ‘soep’ viel mijn oog direct op de kreeftensoep. Deze zou gezuiverd water bevatten van de Oosterschelde. Dat leek me wel heel apart.
Mijn vriend ging voor de consommé van paddenstoel, met gerookte kip en sherry.
Qua presentatie vond ik het bord heel basic. Doordat de soep wat schommelt in het bord (wat normaal is bij het opdienen) krijg je wel soep over de rand waardoor het bord niet zo mooi presenteert. Een beetje groen of iets dergelijks kan ook al wonderen doen. In het broodmandje zat wel een papieren zakje met vier stukjes brood en roomboter. Wat er dan wel weer lekker speels uitzag.
De geur van de kreeftensaus deed me het water in de mond lopen. In de soep lag ook een goede hoeveelheid garnaaltjes. Lekker maar de soep zelf… goh, die was me toch echt té zout! Het was sinds lange tijd dat ik blij was dat mijn bord leeg was. Het brood tussendoor zorgde ervoor dat mijn tong en mond even tot rust konden kwamen van al die zoutigheid. Helaas waren dat maar twee stukjes want ik moest wel delen met mijn vriend. Ik had erg veel spijt dat ik niet voor de carpaccio gekozen had.

Ook de soep van mijn vriend vonden we te zout. Niet zo erg als die van mij maar toch ook wel een hoger zoutgehalte dan dat we gewend waren.
We waren wel wat teleurgesteld en hebben dat zoutgehalte ook even aangehaald bij de bediening.

Als hoofdgerecht nam mijn vriend de mixed grill en ik de hazenpeper.
Het bord van mijn vriend was mooi gevuld met vijf verschillende stukjes vlees. Daarbij mocht hij ook nog een warme saus kiezen.  Het werd de champignon roomsaus. Die smaakte goed. Het vlees daarentegen was droog. Vooral de biefstuk…
Het stukje vlees waar hij zo gek op is, was gewoon droog gebakken.  Zonde!
Helaas bleef het niet bij die teleurstelling! Op het bord lag ook nog een portie tortilla chips. De friet en gebakken aardappeltjes bleken ook niet voldoende gebakken/gefrituurd te zijn. Waar we anders graag een portie bijbestellen, hebben we dat hier niet gedaan. Ik heb het zelfs niet opgegeten.

Mijn hazenpeper kwam in een mooi rood pannetje met daarnaast een aardappelpuree. Daar lag dan nog eens wat rode kool en groentechips op. Dat smaakte bijzonder goed!
Het was ook een leuk bord om te zien.
Mijn vlees werd goed bereid. Er zaten spekjes en stukjes wortel tussen.
Het was een mooie portie! Ik heb genoten.

1-DSCN7893.JPG

Als afsluiting hebben we nog een crème brûlée besteld. De bediening stak mijn toetje aan tafel aan. Toen de vlam doofde, was het korstje gebrand. Helaas was er maar een deel hard geworden maar het smaakte wel. Ernaast lag er ook nog een bolletje dulce du leche ijs met wat gecrunchte babbelaars.

Helaas hadden we niet zo lekker gegeten als in de vorige van der Valk hotels. De bereiding kon vaak beter.
Daardoor is onze score dan ook minder dan anders. Wel een pluim voor de bediening want zij waren erg vriendelijk.

Lekker!

  • hazenpeper had een goede smaak
  • vriendelijke bediening

Niet zo lekker!

  • soep was veel te zout
  • droog gebakken vlees
  • niet goed gebakken friet en aardappel

 

4

Van der Valk, Anthony Fokkerstraat 100, Goes, http://www.hotelgoes.nl

Geef een reactie

