GETEST: Tilda rijst

 

Een tijd geleden kreeg ik een pakket van Tilda toegestuurd.
Ik ben sowieso dol op rijst en heb al veel merken uitgeprobeerd maar dit merk was voor mij volkomen onbekend.

Ik mocht verschillende rijstproducten uittesten van Tilda.
De twee dikkere pakjes zijn die van de gewone Basmati rijst en de gezondere variant, de volkorenrijst ‘whole grain’.
De Tilda basmatirijst komt uit de heuvels van de Himalaya. Deze rijst bestaat uit mooie korrels die na het koken nog een mooie bite hebben. Op de verpakking staat dat je hem best 30 minuten laat weken alvorens hem te laten koken. Deze stappen heb ik dan ook gevolgd.
Ik heb pakjes rijst verwerkt met roerbakmixen in een wokpan. Eerst even laten koken, de groenten roerbakken en daarna de gekookte rijst toevoegen en even laten meebakken.

Voor de basmati rijst  moet je iets meer tijd nemen om hem te bereiden maar Tilda heeft ook kant-en-klare pakjes gestoomde basmati rijst.

Ze kunnen in 2 minuten opgewarmd worden in de magnetron. Maar het pakje kan ook in 4 minuten geroerbakt worden. Supermakkelijk in gebruik dus! Ideaal voor een snelle maar toch heerlijke maaltijd.

Het pakketje met de Sweet Chilli & Lime basmati rijst probeerde ik als eerst. Toen ik het pakje opende was ik niet zo gecharmeerd door de geur dat uit het pakje kwam. Maar na het roerbakken met een Thaise roerbakmix vond ik hem erg smakelijk en de korrels bleven mooi stevig! Samen met een gebakken visje vond ik het erg lekker.

Het zakje gestoomde basmati met coconut, chilli & lemongrass gebruikte ik op een plaattaart. Samen met de courgette, puntpaprika en kip werd dit een fijn gerechtje waar we van genoten hebben. Het receptje volgt vlug!

1-DSCN7923

De pakjes ‘Lime & Coriander’ en de ‘Garden Vegetable & Quinoa’ verwarmde ik 2 minuten in de magnetron. Ik heb ze gegeten met een stukje vlees en wat groenten.
De limoen in de ‘Lime & Coriander’ geeft een heel frisse geur aan de rijst. Ik ben zelf niet zo dol op koriander maar de smaak stoort niet in dit pakje rijst.
Het andere pakje geeft de geur van een groentesoep. Dit is het enige pakje met volkorenrijst. Er zit ook quinoa in verwerkt. Dit pakje vind ik het minste van alle testpakjes. De rijst plakt enorm en de smaak vind ik zelf het minste. Het ziet er ook niet zo fris uit.

De kant-en-klare pakjes basmati rijst vind ik echt een aanrader voor een snelle maaltijd. De korrel blijft stevig en het plakt niet. Je kunt er enorm mee variëren. Ze zijn ook lekker gekruid zodat je ze zo prima kunt eten.

http://www.tilda.com

 

Een gedachte over “GETEST: Tilda rijst

Geef een reactie

