Van der Valk – Nootdorp

Tijdens de kerstvakantie logeerden mijn vriend en ik in het Van der valk hotel Nootdorp. Bij zo’n overnachting hoort ook altijd wel een etentje.
Op de Facebookpagina van dit Van der Valk hotel zag ik een tijdje geleden al foto’s van smakelijk uitziende gerechten voorbij komen. Het leek me dan ook leuk om in dit hotelrestaurant te eten.

We namen plaats in het hoekje van het restaurant, aan het raam.
De bediening nam onze bestelling op en daarna kregen we ook een bordje met brood van het huis. Dit was een vers gebakken broodje met granen waarbij een kommetje roomboter lag. Een knapperig korstje en zacht en luchtig gebakken vanbinnen. Een lekker begin.


We besloten om een voor- en hoofdgerecht te bestellen. Daarna zouden we wel kijken of we nog een plekje hadden voor een dessert.
Als voorgerecht nam ik de coquilles van de chef. Dit waren gebakken coquilles omringd met Gandaham met daarbij wat olijfolie.
Mijn vriend nam de ‘huisgerookte zalm’, een combinatie met gerookte zalm en sashimi van zalm.

Het bordje van mijn vriend zag er mooi uit. De zalm was mooi gerookt en de sashimi was mooi dun gesneden. Bovenop het gerechtje lag ook wat krokante groentechips. Enorm lekker!

Mijn bordje met coquilles zag er ook perfect uit. Hoewel de winter net begonnen was, lag er nog een mooi gekleurd herfstblad op het bordje. Enorm leuk bedacht. Het blaadje kon je eten maar het gaf weinig smaak af. Ik weet dus ook niet waarvan het gemaakt werd. De hoeveelheid coquilles was perfect als voorgerecht. De stukjes olijven onder de coquilles pasten er goed bij. De Gandaham, die rondom de coquilles zat, was krokant gebakken. Ik vond de ham wel erg gezouten overkomen. Normaal eet ik graag Gandaham maar de zoute smaak was me te overheersend. Hierdoor kwam de smaak van de coquille minder goed naar voren. En dat vond ik erg jammer! Ze waren wel heel mooi gebakken. Helemaal zoals het moet!

Als hoofdgerecht namen we de chateaubriand. Toen ik dit gerecht op de kaart las, was ik meteen verkocht. Ik moest meteen terugdenken aan die heerlijke chateaubriand van Van der Valk Arnhem. Ik hoopte dus dat deze even lekker zou zijn… en dat was hij ook!
Een perfect saignant gebakken (zoals we gevraagd hadden) ossenhaas. Een ruime hoeveelheid vlees met gewokte groenten eronder. Mijn vriend en ik hebben er enorm van genoten! Daarbij mochten we ook nog kiezen uit twee sausjes. We kozen allebei voor de champignonsaus. Ook deze was lekker. Mooi van dikte, met verse champignons en een goede smaak. Maar eigenlijk was de saus overbodig. De vleesjus die over het vlees lag, had al zo’n lekkere smaak!
Bij dit mooie stuk vlees kregen we ook nog aardappeltjes, friet en appelmoes. Dit keer geen kers op de appelmoes maar rode besjes. De appelmoes smaakte trouwens echt naar de herfst. De kaneelsmaak was duidelijk aanwezig. Daar houden wij zelf wel van!
Op het bord lag trouwens ook nog een heerlijk stoofpeertje!

Na deze gerechten zaten onze buikjes vol!
We hadden geen ruimte meer voor een dessert.

Lekker!

  • een heerlijke chateaubriand, perfect gebakken
  • goede hoeveelheid
  • brood van het huis als voorgerecht
  • mooi gepresenteerde bordjes

Niet zo lekker!

  • té zoute smaak van Gandaham rondom coquilles

8enhalf

Van der Valk, Gildeweg 1, Den Haag – Nootdorp, http://www.hoteldenhaag.nl/

Geef een reactie

