Foodblogswap: Courgetti met pesto

Ook in de laatste maand van het jaar 2015 kookte ik voor de Foodblogswap. Deze maand zocht ik een recept van ‘Eet het beter’.
Dit blog is van de lieve Annemieke die ik ook via Facebook en Twitter volg.
Ze is een blogster die bewust omgaat met eten en een opleiding tot natuurvoedingsadviseur volgt.
Ze blogt ook regelmatig over het leven als mama zijnde maar de recepten vind ik natuurlijk het interessantste.

Ik zag het recept van de courgetti op haar blog en het leek me dan ook een goed idee om zo’n spiraalsnijder aan te schaffen. Uiteindelijk zag ik er toevallig eentje (de Veggetti 2.0) bij de plaatselijke supermarkt en ben er meteen mee aan de slag gegaan.
Nu vragen sommigen zich misschien af wat courgetti is. Dit is eigenlijk een leuke manier van groenten eten. Je snijdt de courgette zo dat het eigenlijk op pasta lijkt.

Annemieke gebruikte tonijn in haar recept. Ik ben zelf niet zo’n fan van vis uit blik (ik hou gewoon niet van de smaak) dus die heb ik achterwege gelaten. Ik vond het wel een goed idee om pesto te gebruiken.
Ik ben gek op de pesto van Costa Ligure. Ik gebruik de potjes vaak maar dan meestal  de truffelvariant. Bij deze courgetti heb ik de groene pesto met citroen gebruikt. Die is erg fris en vind ik ook verrassend smaken.

Dit is mijn recept van de courgetti…
Ik moet wel toegeven dat de courgetteslierten van Annemieke er iets verfijnder uitzien. Wat steviger en netter. Ik moet nog een beetje oefenen op de draaitechniek van het toestelletje. 😉
courgetti

Ingrediënten:

  • 2 courgettes
  • trostomaatjes
  • 1 ui
  • 1 theelepel knoflookpuree
  • 1 flinke koffielepel groene pesto met citroen (Costa Ligure)
  • olijfolie
  • handje gemalen Parmezaanse kaas
  • peper
  • zout

Bereiding:

  • Verwarm de oven voor op 180 graden.
  • Leg de tomaatjes in een ovenschaaltje en besprenkel met een beetje olijfolie. Kruid dit met wat peper en zout en zet de tomaatjes zo’n 8-10 minuten in de oven.
  • Snijd de ui fijn.
  • Snijd de courgette tot slierten met de spiraalsnijder.
  • Verwarm een wokpan met olijfolie.
  • Bak de ui glazig aan met de knoflookpuree.
  • Voeg de courgetteslierten toe.
  • Voeg de pesto toe. Roer twee minuten (niet te lang want dan wordt de courgette te slap).
  • Strooi er de kaas overheen en werk af met een tomaatje en een klein beetje peper.

 

 

One thought on “Foodblogswap: Courgetti met pesto

Geef een reactie

