Broertjes Food & Beverage – Dommelen

Een half jaar geleden kon je bij de Albert Heijn supermarkt sparen voor een gratis tweede driegangenmenu. Aangezien mijn vriend en ik regelmatig een nieuw restaurantje willen testen voor dit blog… leek het ons leuk om hieraan mee te doen.

Ons oog viel al vlug op ‘Broertjes’ in Dommelen. Een restaurant waar ik al een langere tijd graag wilde gaan eten. Het was er alleen nog nooit van gekomen.

1-20151128_190317_resized 1-20151128_220302_resized

Bij binnenkomst waren de tafels al netjes gedekt met de nodige wijn- en waterglazen. Ook het bestek, de olijven en een schoteltje met tapenade, kruidenboter, zeezout en olijfolie stond klaar. Daarna kregen we er nog een heerlijk huisgebakken broodje bij!


We kregen eerst een menukaartje met informatie over de Albert Heijn actie. Het zou een verrassingsmenu worden in drie gangen. We konden dit ook uitbreiden naar een vier- of vijfgangenmenu. Dit zou dan 7,50 euro per persoon, per extra gerecht kosten. Een prima prijs!
We besloten om voor het viergangenmenu te gaan.
Ook kon je er een wijnarrangement bijnemen waarbij je telkens aangepaste wijnen bij de gerechten kreeg. Wij zijn geen wijnliefhebbers en hebben dit dus niet geprobeerd.

Dit was ons menu:
– hoorntje met bietenijs, met daarin een uiencompote.
Dit was voor ons een verrassende amuse. Het hoorntje was mooi gerold en stevig. Het smaakte naar sesam. Het was gevuld met ijs, gemaakt van bieten. De aardse smaak van bieten is niet helemaal ons ding. Maar de uiencompote die verder in het hoorntje zat, kon ons zeker bekoren.
1-20151128_191611_resized
– Canneloni van zwaardvis en een rilette van gamba, brownie van zwarte olijf, crème van avocado, sashimi van zwaardvis en een crème van spekbokking (koudgerookte haring)
Een hele mond vol! Echt een mooi gerechtje. Ik moet wel eerlijk bekennen dat de foto gemaakt werd na mijn eerste hap. Ik heb echt genoten van het rolletje. De gambasmaak was duidelijk aanwezig en de krokantjes aan de rechterkant pasten er heel lekker bij.

1-20151128_192753_resized

– Eendenborst met een tapenade van artisjok en paddenstoel, gestoofde bosui en jus van gerookte knoflook.
Dit gerechtje is me het meest bijgebleven. Qua presentatie vond ik het bordje wat weinig kleur bevatten. De tapenade vond ik er ook niet zo smakelijk uitzien maar wat smaakte dat wel goed! De paddenstoelsmaak zat er echt in. De gestoofde bosui heb ik dan weer niet opgemerkt. De knoflooksmaak in de jus dan weer wel. De plakjes eend waren perfect gebakken! Ik heb het echt met kleine hapjes gegeten om intens te kunnen genieten! Wauw!

1-20151128_195226_resized

– Het volgende gerecht was eigenlijk een vergissing. Dit gerechtje met zeebaars, die op de huid gebakken werd, werd naar onze tafel gebracht terwijl het eigenlijk niet voor onze tafel bestemd was. Toen we ons bordje leeg hadden, kwam de bediening zich excuseren. Voor ons geen probleem, voor het andere tafeltje was het misschien langer wachten. Wij hebben heerlijk gesmuld van dit visje. Ook de ratouille met paprika, rode ui en courgette vond ik heerlijk! Dat is echt mijn ding. De saus met ketjap erin verwerkt was ook top.

1-20151128_202930_resized

– Gebraden diamanthaas met parelcouscous van boerenkool, groene asperge, gekonfijte aardappel, gele biet, crème van paarse wortel, meloesui en een jus van rode wijn
Ook dit was weer een perfect bordje. De couscous was een groot risico voor mijn vriend. Hij houdt daar normaal niet zo van. Maar door de beperkte hoeveelheid heeft hij zijn bord volledig opgegeten. Ik vond deze couscous bijzonder door de grote bolletjes. Het leken inderdaad wel pareltjes. De oranje toefjes smaakten er ook goed bij. En dat stukje vlees… geweldig! Hoewel het dikke stukken vlees waren, smaakten het nog naar meer. Een prachtig stukje, mals gebakken, diamanthaas. Bij dit gerechtje kregen we ook nog een extra bakje met aardappelpartjes en mayonaise. 1-20151128_211245_resized– Gemarineerde mandarijnen, pure chocolademousse, crème van verschillend oud Hollands snoepgoed en een roomijs van speculaas.
Toen ik dit bordje voor me zag, kreeg ik inderdaad het sinterklaasgevoel.
De typische kleuren van Sinterklaas en alles wat erbij past. De presentatie vond ik ietwat rommeliger. Het bord leek een vette schijn te hebben.
De pure mousse was intens qua smaak. Iets teveel voor mij. Ik ben meer van de melkchocolade. De pure chocolaatjes konden me dus ook niet bekoren. De mandarijntjes waren lekker. Ze hadden een ietwat ander mondgevoel door de marinade maar de smaak vond ik niet heel anders dan van gewone mandarijntjes. Het speculaasijs vond ik wel heerlijk! Ik proefde er ook wel een beetje amandel in.
1-20151128_214148_resized

Wij hebben heerlijk gegeten bij ‘Broertjes’. Het bezoek aan de friettent, gelegen naast Broertjes, was niet nodig! 🙂 Hoewel we grote eters zijn, hadden we heel goed gegeten. Onze buikjes waren nog ronder dan anders! We hadden ook wel geluk met het extra tussengerechtje! Maar dan nog waren het mooie porties en kregen we een verrassend menu met mooie producten.

Zeker een aanrader!

Lekker!

  • perfect gebakken vlees
  • mooie, niet zo alledaagse, producten
  • vriendelijke bediening
  • goede uitleg over de gerechten, tot in de kleinste details
  • goede timing, geen lange wachttijden

Niet zo lekker!

  • veel rumoer, ondanks dat de tafeltjes goed verspreid stonden

9

Broertjes Food & Beverage, Bergstraat 19, Dommelen, http://www.restaurantbroertjes.nl/

 

Geef een reactie

